دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word)

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج)

0

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word)

آیا از دانش آموزان خود ارزشیابی مستمر دارید؟می‌دانید آن‌ها درس 5 را یاد گرفته‌اند یا نه! برای درس پنج زبان نهم چه برنامه‌ای دارید؟ آیا نمونه سوال زبان نهم درس 5 را طرح کرده‌اید؟ 

دبیران و معلمان محترم؛

درس 5 زبان انگلیسی یکی از درس‌های مهم کتاب Prospect 3 است. چون جزو درس‌های نوبت دوم محسوب می‌شود، در آزمون‌های نوبت دوم زبان نهم، نمره بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. اما چیکار کنیم که این درس را بهتر یاد بگیریم؟

یکی از ابزارهای آموزش، سنجش و ارزشیابی (امتحان) است. شاید بسیاری از دانش آموزان با خود فکر کنند که چرا معلم از ما پی دی پی امحان می‌گیرد؟ یا چه لزومی دارد از درس به درس زبان نهم امتحان گرفته شود؟ خب، پاسخ این سوال روشن است، به شما هم می‌گوییم. 

برگزاری آزمون از درس پنج زبان نهم چند مزیت دارد:

  • اولا معلم نمرات مستمر ماهیانه را در دفتر نمره ثبت می‌کند.
  • دانش آموزان از میزان پیشرفت خودشان در درس 5 مطلع می‌شوند.
  • دانش آموزان با انواع سوالات آشنا می‌شوند
  • روشی است برای تثبیت مطالب یاد گرفته شده
  • مطالبی که دانش آموزان یاد نگرفته‌اند، در آزمون می‌شناسند و یاد می‌گیرند. 

البته معلمان و دبیران زبان انگلیسی بهتر می‌دانند که یک آزمون خوب همیشه تکمیل کننده یک تدریس خوب است. به همین سبب، از درس به درس زبان نهم سوال طرح می‌کنند. 

از این رو ما هم تصمیم گرفتیم، با طرح نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word) به فرایند پیشرفت آموزش زبان کمک کنیم. 

ویژگی‌های یک نمونه سوال استاندارد:

  • از موادی که تدریس می‌شود، سوال طرح شود.
  • سوالات از ساده شروع شوند.
  • از انواع سوالات (چهارگزینه‌ای، پر کردنی، جور کردنی، پاسخ کوتاه، وصل کردنی و …) استفاده شود. 
  • دارای پاسخ نامه باشد
  • ریز بارم و بارمبندی سوالات نوشته شود.
  • دارای سربرگ خوانا و مناسب باشد.
  • عکس‌های موجود در سوالات با کیفیت و از فونت خوانایی استفاده شود. 
ما در آژانس کنکور تلاش کردیم، با رعایت اصول تستینگ، که این اصول خیلی بیشتر از چیزهایی است که در این صفحه گفتیم. برای دانش آموزان پایه نهم نمونه سوالاتی را طرح کنیم. 

اما بیایید درس پنجم زبان نهم را مورد بررسی قرار دهیم، تا همکارن به نکته‌های مهم و قابل مانور این درس پی ببرند. گفتنی است که این بررسی بیشتر جنبه معرفی دارد.

تدریس در پنجم 5 زبان انگلیسی پایه نهم
خرید فوری نمونه سوال مربوط به درس 5 زبان نهم
خرید فوری نمونه سوال مربوط به درس 5 زبان نهم

خرید فوری نمونه سوال مربوط به درس 5 زبان نهم: [zarinpalpaiddownloads id=”8″]

قیمت: 3,000 تومان

معرفی درس پنج زبان انگلیسی پایه نهم 

معرفی درس پنج زبان انگلیسی پایه نهم 

درس پنجم زبان انگلیسی سوم راهنمایی(متوسطه اول) را با موضوع «Media»رسانه نوشته‌اند. درس خیلی خوبی است، خصوصا از این جهت که امروز رسانه بخشی از زندگی بچه‌ها شده است. در خانه، مدرسه، خیابان و هر جای دیگری از شهر، بچه‌ها رسانه را می‌بینند. از این رو، نسبت به این موضوع مهم اطلاعات و تجربه‌های خیلی زیادی دارند.

برای مشاهده تدریس درس 5  زبان نهم در آپارات کلیک کنید:  این ویدیو درس 5 زبان انگلیسی پایه نهم به صورت کامل تدریس شده است.

موضوع درس پنجم زبان انگلیسی سوم راهنمایی(متوسطه اول)
 

در ادامه قسمت‌های مختلف درس 5 زبان انگلیسی نهم را با همدیگر بررسی می‌کنیم. به جدول زیر دقت کنید. همان طور که می‌بینید. این درس نیز مانند درس چهارم، از 5 بخش اصلی تشکیل شده است. 

معرفی درس پنج زبان انگلیسی پایه نهم 

یادداشت: مهم‌ترین کاری که در زبان انگلیسی باید انجام شود، تمرین مکالمه است. بخش اول همان Speaking و بحث و گفتگو ردباره موضع درس «رسانه» است که باید در کلاس توسط معلم و همکاری دانش آموزان تمرین شود. با تکنیک‌های مختلفی می‌توان مکالمه این درس را تمرین کرد. آزمون این بخش باید به صورت شفاهی برگزار شود، به همین علت ما این بخش را به عهده دبیر محترم می‌گذاریم. 

بخش دوم – واژگاه درس پنج زبان نهم (Vocabulary)

واژه‌ها و عبارت‌های جدیدی که در درس پنج یاد می‌گیریم:

  • دریافت ایمیل به انگلیسی = receive an e-mail
  • شرکت کردن در یک به انگلیسی = participate in an
  • دوره آنلاین به انگلیسی = online course
  • اتصال به اینترنت به انگلیسی connect to the Internet
  • دانلودن کردن چیزی به انگلیسی = download something from
  • اینترنت به انگلیسی = the Internet
  • استفاده از فناوری اطلاعات به انگلیسی = (use InformationTechnology (IT
  • نصب یک فرهنگ لغت رایانه‌ای با انگلیسی = install a computer dictionary
  • شرکت در یک برنامه تلویزیونی به انگلیسی = attend a TV program
البته بخشی از واژگان درس 5 زبان نهم در آخر کتاب و در بخش (Picture Dictionary) آمده است. که در آزمون کوتاه درس 5 زبان نهم می‌توان از این بخش هم سوال طرح کرد. 

بخش سوم – ملودی زبان (Language Melody)

همیشه در بخش ملودی زبان کتاب پراسپکت 3، یک مکالمه وجود دارد، در این مکالمه کاربرد آهنگ جملات را نشان می‌دهد. نکته درس 5 درباره آهنگ جملات خیلی آسان است. وقتی علامت تعجب (!) می‌آید؛ آهنگ جملات خیزان (rising intonation) است. 

بخش سوم - ملودی زبان (Language Melody)

جالب است بدانید، این نکته را 100 بار هم به دانش آموزان بگویید، باز هم عده‎‌ای پیدا می‌شوند که این‌ها را اشتباه بگیرند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این نکته را در نمونه سوال زبان نهم درس 5 بیارید. تا بچه‌ها با بررسی مجدد این سوالات آن را به خوبی یاد بگیرند. 

درس زبان نهم در نوبت دوم به صورت هماهنگی طرح می‌شود. از این نکته هم همیشه در سوالات پایانی خرداد ماه، سوال طرح می‌کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم به این بخش توجه ویژه‎‌ای داشته باشید. 

بخش سوم – گرامر (Grammar)

گرامر دیگر بحث اصلی در درس زبان انگلیسی نیست. هم معلمان به این موضوع پی برده‌اند و هم دانش آموزان، ولی کتاب به موضوع (Focus on form) متعهد مانده و بخش خیلی جزئی را به گرامر اختصاص داده است. 

از این رو، طراحان سوال، دبیران و دانش آموزان باید به این بخش زیاد بها ندهد. البته نکاتی که در این بخش آمده خیلی ساده و جزئی هستند و با یک توضیح مختصر همه دانش آموزان متوجه می‌شوند. 

گرامر درس پنج زبان نهم هم درباره زمان گذشته ساده (Simple Past Tense) است

گرامر درس پنج زبان نهم هم درباره زمان گذشته ساده (Simple Past Tense) است. نکته اینست؛ فعل‌هایی که باقاعده هستند با گرفتن (ed) گذشته می‌شوند. (به دانش آموزان بگویید؛ فعل‌های بی‌قاعده در جدولی مخصوص در پشت کتاب معرفی شده‌اند)

بخش چهارم – See also

یکی از بخش‌های خیلی جالبی که در زبان انگلیسی پایه نهم در نظر گرفته‌اند؛ همین بخش See also است. برخی از نکات گرامری در زبان انگلیسی وجود دارند؛ که ضروری هستند و باید زبان آموز آن را بداند. کتاب در بخش کوچکی آمده این نکات ضروری را در یک جدول کوچک نشان داده است. معلمان با هر سلیقه و تکنیکی می‌توانند این بخش را توضیح دهند. به تصویر زیر نگاه کنید.

بخش چهارم - See also

در بخش چهارم این درس، با موضوع گذشته کردن فعل (To be) پرداخته است. نکته اینست؛ برای فعل‌های کمکی اول شخص و سوم شخص از کلمه (was) به عنوان زمان گذشته استفاده می‌کنیم. همچنین برای دوم شخص و جمع نیز از کلمه (were) به عنوان گذتشه به کار می‌گیریم.

در طرح نمونه نمونه سوال زبان نهم درس 5 از این بخش هم می‌توان سوال طرح کرد. با تکنیک‌هایی مثل تشخیص فرم اشتباه و تصحیح آن، چهار گزینه‌ای، جورکردنی و … می‌توان برای این بخش سوال طرح کرد. 

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word)

ما در آژانس کنکور برای درس 5 زبان نهم نمونه سوال امتحانی طرح کرده‌ایم. برای دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word) می‌توانید روی دکمه خرید کلیک کنید. پس از خرید این نمونه سوال با فرمت ورد برای شما قابل دانلود می‌شود. شما می‌توانید با تغییر سربرگ مخصوص این نمونه سوال، آن را در مدرسه خود و برای دانش آموزان خود امتحان بگیرید. 

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word)
دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 5 (پنج) با فرمت (word)

قیمت این نمونه سوال 2000 تومان است. تنها با پرداخت دو هزار تومان این نمونه سوال را می‌توانید برای همیشه داشته باشید. 

[zarinpalpaiddownloads id=”8″]

لطفا با ارایه نظرات و پیشنهادات سازنده از ما حمایت کنید. 

 

مطالب محبوب:

نمونه سوالات سایر پایه‌ها

( خرداد ماه )

هفتم هشتم نهم
دهم یازدهم  دوازدهم

محتوای مرتبط:

سایر پایه‌ها:

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد