دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word)

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6

0

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word)

کوئیز یا آزمون کوتاه از درس 6 زبان انگلیسی نهم دومین چاشنی معلم برای یک آموزش حرفه‌ای است. دبیران و معلمان باتجربه می‌دانند که یک آزمون خوب از درس 6 زبان نهم تدریس آن‌ها را تکمیل می‌کند. شما چطور؟

دبیران و معلمان زبان عزیز

ما می‌دانیم که شما هم طرفدار پروپاقرص آزمون کوتاه زبان هستید. گرچه ممکن است مدرسه و مدیر از آزمون‌های پی در پی شما خسته شده باشد. ولی شما می‌توانید با توضیح مزایای آزمون کوتاه زبان به مدیر و رییس مدرسه او را متقاعد کنید. 

البته چالش دیگری که باعث شده است، معلمان و دبیران زبان آزمون کوتاه را بیخیال شوند، طرح نمونه سوال است. واقعا طرح یک نمونه سوال از درس 6 زبان نهم، کاری زمانبر است. خیلی از مربیان بررسی کتاب و طرح سوالات را کاری پردردسر و خسته کننده تلقی می‌کنند. در مقابل معلمانی هستند که برای طرح سوال خیلی زحمت می‌کشند و برای هر درس سوالات استانداری طراحی می‌کنند. 

در این صفحه خواهید خواند: 

به هر حال شما در جای درستی هستد، ما در آموزش حرفه‌ای به صورت یک دل به استفاده از آزمون کوتاه درس شش موافق هستیم. 

از این رو در این صفحه قصد داریم ضمن معرفی درس 6 زبان نهم، شما را با مهم‌ترین مباحث درس 6 زبان نهم آشنا کنیم و روش‌ها و اصول تستینگ را مجددا بررسی کنیم. گفتنی است ما در این صفحه برای شما امکان دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word) را نیز فراهم می‌کنیم. 

 

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word)
دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word)

قیمت: 3,000 تومان

برای دانلود روی دکمه خرید کلیک کنید: [zarinpalpaiddownloads id=”12″]

دانلود نمونه سوال درس6 زبان انگلیسی پایه نهم با فرمت ورد

معرفی درس 6 زبان نهم

برای طرح نمونه سوال‌های بهتر بیایید، باری دیگر این درس را مورد بررسی قرار دهیم. درس 6 زبان نهم از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است که در زیر به طور مفصل تحلیل می‌کنیم. 

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word)

موضوع درس شش زبان نهم

درس شش آخرین درس کتاب Prospect 3 است. این درس را با موضوع سلامتی و صدمه‌ها «Health and Injuries» نوشته‌اند. سلامتی نیز مانند، عشق، تحصیل، شغل برای هر انسان اهمیت دارد. موئلفان موضوع بسیار هوشمندانه‌ای انتخاب کرده‌اند. 

هر زبان آموز بعد از 2 سال آموزش، در سال سوم حتما باید قادر باشد در مورد سلامتی خود و دیگران صحبت کند. اگر مشکلی جسمی داشت و یا صدمه‌ای دیده است، بتواند آن را به زبان انگلیسی بیان کند. 

موضوع درس شش زبان نهمگرجه آموزش زبان در مدارس ایران هنوز طبق متد‌های جدید آموزش نیست. ولی این کتاب‌های Prospect به اندازه‌ای جذاب و پرمغز نوشته شده‌اند که بتوان مهارت «Speaking» یا مکالمه زبان انگلیسی را در مدرسه به بچه‌ها آموزش داد. 

البته چیزی برای آموزش دادن نیست، کافی است، سرگروه و راهنمای بچه‌ها باشیم و آن‌ها را برای صحبت کردن درباره سلامتی و صدماتی که دیده‌اند تشویق کنیم. 

آزمون گرفتن از مهارت «Speaking» باید به روش مستقیم (Direct) باشد. خیلی از مربیان بی‌تجربه و غیر متخصص به صورت کتبی این قسمت را مورد سنجش قرار می‌دهند، که کار ناصحیحی است. مهارت اسپیکینگ باید به صورت شفاهی مورد سنجش و ارزشیابی قرار گیرد. 

اما سایر بخش‌های درس شش کدامند و چطور می‌توان سوال طرح کرد؟

به جدول زیر نگاه کنید، 4 بخش از درس 6 زبان نهم یعنی «واژگان درس 6 زبان نهم»، «ملودی زبان»، «گرامر»، «See also» برای طرح نمونه سوال خیلی مهم هستند. چند بخش دیگر هم وجود دارد که در این جدول نیست. بخش‌هایی مانند متن مکالمه درس و practice ها نیز باید مورد سنجش قرار گیرند. 

معرفی درس 6 زبان نهم

بخش اول – واژگان

واژگان درس 6 زبان نهم به شرح زیر است:

  • .She burned her hand = او دستانش را سوزاند.
  • .It is bleeding = خون‌ریزی می‌کند.
  • .It hurts a lot = خیلی درد می‌کند.
  • .He hit his head on the door = او سر خود را به در زد.
  • .He broke his leg = پای او شکست. (پایش شکست.)
  • .She cut her finger = دست خود را برید.
  • .Please stick (put) a plaster on the wound = لطفا روی زخم، چسب زخم بگذار.
  •  .She takes care of her mother = او از مادرش مراقبت می‌کند.
  • .He has some bruises = او مقداری کوفتگی(کبودی) دارد.
  • .I hurt my knee = زانوهای من آسیب دید. (به زانوهایم آسیب زدم.)

گفتنی است بیشتر واژه‌های جدیدی که در کتاب پراسپکت و پایه نهم معرفی می‌شود، در قالب جمله و عبارت می‌آیند. تا دانش آموزان لغت‌های درس 6 زبان سوم را به صورت معنی دار یاد بگیرند.

از این قسمت می‌توان سوالات چهارگزینه‌ای، جورکردنی، وصل کردنی، کامل کردنی و … طرح کرد.

قسمت دوم لغات درس شش زبان نهم در آخر کتاب و در قسمت فرهنگ لغت تصویری (Picture dictionary) آمده است. این قسمت لغت‌های تکمیلی درس 6 را پوشش می‌دهند. هوشمندانه است که در آزمون درس 6 زبان نهم از این قسمت نیز سوال طرح کنیم.

یادداشت: همانطور که در جریان هستید؛ نمونه سوالات خرداد ماه زبان نهم به صورت هماهنگ منطقه طرح می‌شود. با این که تصحیح اوراق امتحانی را معلم انجام می‌دهد؛ ولی او در طرح سوالات نقشی ندارد. پس بهتر است ما نمونه سوالات درس به درس ما فراگیر باشد و شامل تمام قسمت‌هایی باشد که در امتحان ممکن است، طرح شود.

بخش دوم – ملودی زبان

همه‌ی درس‌های زبان نهم بخش ملودی زبان را دارند. در درس 6 آخرین نکته مربوط به آهنگ جملات را یاد می‌گیریم. به دو جدول زیر نگاه کنید.

بخش دوم - ملودی زبان

نکته جالب این بخش در درس شش، تجمیع کردن تمام نکات کتاب درسی در دو جدول بالا است. این درس با یک جمع‌بندی نشان داده است که سوالاتی که با افعال کمکی تشکیل می‌شوند، آهنگ خیزان دارند. جملات با علامت تعجب آهنگ خیزان دارند. در مقابل جملات خبری و سوالات (Wh)  آهنگ اُفتان دارند.

این نکته‌های ساده خیلی سریع از ذهن دانش آموزان می‌پَرَد. تنها راه تثبیت این نکات طرح سوال از این بخش است. این هم به یاد داشته باشید که در آزمون نهایی زبان نهم حتما از این نکته سوال طرح می‌کنند. از این رو، اهمیت این بخش خیلی زیاد است و حتما در نمونه سوال امتحانی زبان نهم درس 6 (شش) این نکته باید به صورت سوالات متنوع گنجانده شود.

بخش سوم – گرامر

معلمان و دبیران عزیز به یاد دارند که در کتاب‌های قبل از پراسپکت، اولین محتوایی که درس داده می‌شد، گرامر بود. ولی الان این طور نیست. متخصصان آموزش زبان به این نتیجه رسیده‌اند که گرامر عامل یادگیری زبان جدید نیست. بلکه یکی از عواملی است که یادگیری زبان را به یک کلیشه تبدیل می‌کند.

ولی بخشی از گرامر مفید و لازم است. کتاب حاضر طبق متدهای جدید نوشته شده و به گرامر به اندازه لازم بهاء داده است. ما نیز باید در طرح نمونه سوال امتحانی درس 6 زبان سوم راهنمایی باید حد اعتدال را رعایت کنیم.

طرح سوال بیش از اندازه از گرامر یک کار نسنجیده و اشتباه است. به جداول زیر نگاه کنید:

بخش سوم - گرامر 

گرامر این درس مثل درس 5 درباره زمان گذشته ساده است. تنها تفاوت این درس در روش گذشته کردن زمان فعل‌ها است. در درس گذشته فعل‌ها همه با قاعده بودند و با افزودن «ed» زمان فعل گذشته می‌شد. ولی در این درس فعل‌های ما از دسته دوم یعنی بی قاعده هستند. این فعل‌ها با افزودن «ed» گذشته نمی‌شوند، چون بی قاعده هستند، هر کدام برای زمان گذشته حالت خاصی دارند که در آخر کتاب در سه جدول به صورت کامل نوشته شده‌اند.

حالت سوالی کردن و منفی کردن این جملات هم دقیقا مثل درس گذشته است. با کمک گرفتن از فعل‌های کمکی که در این جا «Did» هست، می‌توان به این دو حالت دست پیدا کرد.

فقط به یاد داشته باشید که اگر در جمله فعل به صورت گذشته آمد، دیگر فعل کمکی نباید حالت گذشته داشته باشد و بالعکس.

بخش چهارم – See also

همیشه مطالبی هستند که مبنای گرامری دارند. زبان اموز این مطالب را به مرور زمان یاد می‌گیرد و به همین دلیل مدرسان و طراحان کتاب کمتر به آن می‌پردازند ولی همیشه به آن‌ها، نحوه کارکردن آن‌ها اشاره می‌‌شود. در این کتاب نیز بخشی با عنوان «See also» وجود دارد که به این مباحث پرداخته است. 

بخش چهارم - See also

در درس شش درباره ضمایر فاعلی صحبت کرده‌ است. همان طور که در جدول بالا می‌بینید. برای هر فاعل ضمایر فاعلی ویژه‌ای است. توجه به مثال‌های آورده شده برای یادگیری این بخش کافی است. در طرح نمونه سوال درس 6 زبان نهم هم می‌توان به این بخش توجه کرد. 

دانلود نمونه سوال زبان نهم درس 6 (شش) با فرمت (word)

ما در آژانس کنکور برای درس شش زبان نهم راهنمایی نمونه سوال‌های استانداردی طرح کرده‌ایم که ویژگی‌های زیر را دارند:

سوالات به گونه‌ای طراحی شده که هم برای دانش آموزان ضعیف و هم زرنگ مناسب است

  • سوالات از ساده به سخت هستند. 
  • تنوع سوالات بیشتر است و از انواع سوالات مثل ( چهارگزینه‌ای، پر کردنی، وصل کردنی، جورکردنی، پاسخ کوتاه و … ) استفاده شده است. 
  • سوالات دارای ریز بارم هستند
  • سوالات دارای پاسخ نامه هستند
  • با فرمت ورد (Word) هستند
  • سربرگ مناسب برای استفاده در مدارس
  • قابل تغییر و ویرایش

برای تهیه سوالات با فرمت ورد (Word) روی دکمه خرید کلیک کنید و نمونه سوال را فقط با پرداخت 2000 تومان برای همیشه داشته باشید. 

مطالب محبوب:

نمونه سوالات سایر پایه‌ها

( خرداد ماه )

هفتم هشتم نهم
دهم یازدهم  دوازدهم

محتوای مرتبط:

سایر پایه‌ها:

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد