کنکور زبان 98 | 7 قانون ضروری برای دانش آموزان نظام 6.3.3

0

کنکور زبان 98 | 6 قانون ضروری برای دانش آموزان نظام 6.3.3

سلام کنکوری عزیز،

من علی خانی نژاد هستم. دوست دارم به شما دانش آموزان نظام 6.3.3 چند نکته مهم بگوییم.

کنکور زبان 98

کنکور 98 نزدیک شده است. شاید وقتی این مطلب را می‌خوانی کمتر از 5 ماه مانده است یا شاید 4 ماه و حتی ممکن است 3 ماه به روز کنکور زمان باقی مانده است. برای آماده شده به کنکور زبان دیر نیست حتی 30 روز هم کافیست تا این نکات امروز من را یاد بگیرید و در پاسخ به سؤالات کنکور موفق باشید.

کنکور زبان 98
کنکور زبان 98

چون شما دانش آموز هستید و آخر سال هم امتحان نهایی دارید؛ باید همزمان به کنکور زبان 98 هم آماده شوید.

من بارها گفته‌ام و امروز هم می گویم؛ روش خواندن زبان برای کنکور با یادگیری زبان انگلیسی متفاوت است. به عبارتی دیگر شاید کسی مسلط به مکالمه زبان انگلیسی باشد ولی نتواند به اندازه یک کنکوری فعال و درس خوان تست درست بزند.

پس بدانید و آگاه باشید که این 2 فاکتور کاملاً از هم جدا هستند. بنابراین امروز قصد دارم 7 تا قانون مهم را برای شما یاد بدهم.

قانون اول – گرامر را رها کنید

برخلاف مِتدی که معلمان در مدرسه به کار می‌برند؛ گرامر زبان انگلیسی ارزش خواندن ندارد. حتی در سؤالات کنکور هم از گرامر سؤال بسیار کم می‌آید. این درس برخلاف درس زبان عربی نیاز به گرامر ندارد. پس وقت طلایی خود را جای دیگری استفاده کنید.

قانون دوم – متن کتاب درسی را بخوانید

8 سؤال کنکور زبان 98 از بخش ریدینگ و درک مطلب است. 8 سؤال 32 درصد است. درصد کمی نیست!

به هر حال برای روان شدن در مهارت خواندن، متن کتاب درسی را بارها باید بخوانید. هر موقع توانستید با سرعت ثابتی بخوانید و محتوای متن درس را متوجه شوید بدانید؛ که موفق شده‌اید. زمان در کنکور مهم است و شما تنها با یک بار خواندن می‌توانید 32 درصد از درس زبان انگلیسی را به خود اختصاص دهید. جالبه نه!؟

 

ما روش‌های مؤثر تست زنی این 8 سؤال را در مقاله زیر توضیح داده‌ایم: خوش به حال شما که آژانس کنکور را می‌شناسید.

 

چگونه 8 سؤال بخش ریدینگ را درست پاسخ دهیم؟

قانون سوم – دفترچه یادداشت شوخی نیست!

معلم کلاس هر چقدر هم کم گفته باشه باز هم نکاتی برای یادداشت برداری وجود داره. شما لطف کنید آن نکات ریز و درشت را یادداشت کنید. این کار تاثیرات خیلی زیادی دارد که حالا مجالی برای اثبات علمی آن نیست. وقتی مطالعه شخصی دارید یا نکته‌ی کنکوری را از دوست و همکلاسیت شنیدی سریع آن را یادداشت کن. میدونم زحمت داره ولی خب به دردت می خوره!

قانون چهارم – تست‌های کنکور زبان سال‌های قبل رو فراموش نکن!

هر چقدر هم برای کنکور مانده باشد، اهمیتی نداره، به گذشته فکر نکنین و فقط سعی کنید برنامه امروز شما شاهانه باشد. با فردا هم کاری نداشته باشید چون فعلاً نیامده!

تمرین تست‌های کنکور زبان سال‌های گذشته فوق‌العاده مؤثر است و مزایای زیر را دارد:

  • آشنایی با نوع سؤالات چهارگزینه‌ای
  • آشنایی با 12 سؤال لغت و گرامر
  • آشنایی با 5 سؤال کلوز تست
  • آشنایی با 8 سؤال خواندن و درک مطلب
  • کسب مهارت تنظیم زمان پاسخ دهی
  • پرورش مهارت تست زنی
  • عادت کردن چشم به سؤالات کنکور
  • پیش بینی سؤالات کنکور زبان 98
  • برطرف کردن نقاط ضعف
  • مدیریت آزمون
  • و …

این کاری که گفتم مفید است. آزمایش شده! پس خیالت راحت… حتی بدون مطالعه قبلی هم می‌تونی این پلن را اجرا کنی!

یادداشت: بعضی از دانش آموزان این سؤالات سال‌های قبل را برای ماه آخر یا هفته آخر نگه می‌دارند. کاملاً اشتباهه! لطفاً از همین امروزی که چند سطر قبل گفتم شروع کن! کی میدونه ماه آخر یه اتفاقی بیافته و فرصت نکنی بخونیش… تازه هر چه زودتر از نوع سؤالات شناخت بدست بیاری مطالعه شما دقیق‌تر میشه!

قانون پنجم – تغذیه و خواب مناسب

سعی کنید ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی خوبی تهیه کنید. اگر توان این را ندارید سعی کنید عادت‌های بد تغذیه‌ای را کنار بگذارید. از سبزیجات زیاد مصرف کنید. یه دوست داشتم که اطلاعات خیلی خوبی راجع به ویتامین‌ها و مینرال ها داشت و می‌گفت سبزیجات خصوصاً جعفری حاوی پتاسیم است و آن هم برای حافظه و ماهیچه‌ها خیلی مفید است.

قشنگ بخوابید … خواب را فدای کنکور نکنید، ولی قول دهید بعد از خواب کافی به صورت بهینه 6 قانون گفته شده را اجرا کنید.

قانون ششم –  مرور کنید

مطالب قبلی که از متن کتاب درسی در دفترچه یادداشت کرده‌اید را مرور کنید. درسته مرور و تکرار به نظریه رفتارگریان بر می گرده و شاید عده‌ای از شماها با این روش موافق نباشید به همین سبب من یک مقاله جامع نوشتم و در آن جایگزینی برای این کار گفته‌ام. یا آن مقاله را بخوانید یا قانون 6 را اجرا کنید.

فریدریش نیچه می‌گوید:

عادت، دستان ما را هوشمندتر و هوش ما را بی دست و پاتر می‌سازد.

 

قانون هفتم – زبان انگلیسی را با روش‌های اصولی یاد بگیرید

کمی با خود خلوت کنید و به اهدافتان فکر کنید. یه گوشه‌ای از زندگی خود یا در یه برهه‌ای از زمان به زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت و این رویداد در آینده نزدیک برای شما اتفاق می افتد. امروز من نمی خوام درباره مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای شما صحبت کنم… این فرصت را به شما می دم که فک کنید و برای خود تصمیم بگیرید. پس بدانید و آگاه باشید که یادگیری زبان انگلیسی ارزش دارد.

خلاصه کلام،

موفقیت در کنکور زبان 98 خیلی راحت است. ولی من می گویم زبان انگلیسی را برای زبان انگلیسی بخوانید نه برای کنکور! البته این نگاه هوشمندانه به زبان انگلیسی با آمادگی شما به کنکور موازی نیست.

آنتونی رابینز می‌گوید:

اگر بر این باورید که فرد باهوشی هستید، سبب آن، این است که چارچوب‌های مرجع روشنی را در ذهن خود، پویا می‌کنید که این احساس اطمینان را نیرو می‌بخشد.

 

 

گامی برای آینده 

 

چنانچه برای مطالعه فرصت بیشتری داشتید، سعی کنید کتاب‌های سال قبل مدرسه را هم مرور کنید و یا منابع دیگری هم مطالعه کنید که در آینده هم بدرد شما می خورد. ما سعی می کنیم در این صفحه منابع لازم برای موفقیت در کنکور زبان 98 را به شما معرفی کنیم.

 

دیگر منابع لازم برای موفقیت در کنکور زبان 98

 

مقالات خواندنی:

کنکور زبان 98 چه می شود؟ بخوانید و بدانید! روش ها و ترفندهای 98

کنکور زبان 98 | 6 قانون ضروری برای دانش آموزان نظام 6.3.3

جدیدترین مقالات: 

آموزش زبان انگلیسی برای تازه کارها | بروزرسانی 2018

آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای سفر

برچسب: کنکور زبان 98

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد