تدریس خصوصی کنکور و 10 مزیت استفاده از کلاس کنکوری

0

تدریس خصوصی کنکور 

سلام کنکوری عزیز

شاید شده دوست، همکلاسی یا رقیب کنکوری شما از تدریس خصوصی کنکور استفاده کرده باشد. یا حتی خود شما ممکن است در کلاس معلم خصوصی کنکور نشسته باشید. 

درسته که از کنکور دلخورید، یا این آزمون نه چندان خوش‌آیند را تجربه خواهید کرد. ولی بدانید که فقط شما نیستید که در این آزمون مهم شرکت می کنید. می دانید که شرایط برای تو، هم کلاسی و دوست شما یکسان است. 

اما امروز در آژانس کنکور قصد داریم از 10 مزیتی که تدریس خصوصی کنکور دارد؛ صحبت کنیم.

10 مزیت تدریس خصوصی کنکور 

مزایایی که یک معلم نسبت به  خودآموزی یا (Self-study) دارد، خیلی زیاد است. اما ما در این مقاله کمی جزئی تر این مسئله را مورد بررسی قرار می دهیم. 

1- شلوغ نبودن کلاس

کلاس‌های مدرسه بهترین جا برای یادگیری مباحث درسی است. حتی نشستن در این کلاس‌ها گاها دلیل اصلی موفقیت دانش آموزان است. رقابت در کلاس و عشق و علاقه‌ی معلم باعث می شود مباحث شیرین و بسیار زیبا مطرح شود. اما گاهی اوقات به دلیل ضعف آموزش و پرورش، تعداد دانش آموزان یک کلاس خیلی زیاد می شود. این کیفیت آموزشی را در مدرسه خدشه‌دار می کند. شاید کلاس شما هم این مسئله را دارد و شما از این مسئله ناراحت شده‌اید. 

کلاس‌های کنکور معمولا برای 1 تا 5 نفر برگزار می شود. این کلاس‌ها جمعیت زیادی ندارد. 

2- نبودن بحث‌های حاشیه‌ای 

جالب است بدانید که در هر کلاسی یک یا چند نفر دانش آموز وجود دارد که پشت سر هم سوالات حاشیه‌ای و بی پایه و اساس می پرسند. بعد از ادامه این کارشان معلم خسته شده و تمرکز خود را از دست می دهد. حتی شما هم ممکن است انگیزه و علاقه خود را برای گوش دادن به ادامه درس از دست بدهید. 

این برای من بارها اتفاق افتاده است. شما یادتون می آد کی از دست این دانش آموزان حاشیه‌ای عصبانی شده‌اید؟ 

وقتی من کلاس‌ها و دانش آموزان حاشیه‌ای را به خاطر می آورم؛ حیرت زده می شوم که آن کله‌های کوچک چظور تونسته بودند آن همه مطالب و سوالات حاشیه‌ای را در خود پرورش دهند. 

خوش بختانه در تدریس خصوصی کنکور چنین افرادی تشریف ندارند و اگر هم باشند، محتوا و هدف کلاس اجازه‌ی چنین کاری را نمی دهد. ما پیشنهاد می کنیم در زندگی با افرادی نشست و برخواست کنید که زرنگ، منطقی و امیدوار باشند، تا شما هم به مرور این ویژگی‎‌ها را در خود پرورش دهید. 

3- حذف همکلاسی‌های شلوغ و دردسرساز

برخی همکلاسی‌ها خواسته یا ناخواسته با شیطنت‌ها و کارهای غیر متعارف وقت کلاس را می گیرند. شما یک دانش آموز هستید و برای جلوگیری از این نوع رفتارها نباید کاری انجام دهید. بیشتر آن ها دوست شما هستند و نباید رفتار و اخلاق خود را فدای چنین بی نظمی‌هایی کنید. 

خوش بختانه در کلاس کنکور یا تدریس خصوصی کنکور چنین افرادی نیستند. این شرایط می‌توانید محیطی مناسب و به دور از استرس برای شما فراهم کند. 

4- تمرکز بیشتر 

عدم تمرکز یا عدم توانایی به تمرکز کردن اغلب اوقات از محیط نشات می‌گیرد. اگر شما فردی بااراده و متمرکز هستید با شرکت در کلاس تدریس خصوصی کنکور می‌توانید از تمرکز بسیار بالا لذت ببرید. در این زمان است که پیچیده‌ترین مباحث می تواند ساده‌ترین باشد. 

چون کلاس برای شما برگزار می شود، معلم هم از مباحث حاشیه‌ای به دور است و با تمرکز بیشتر شما را راهنمایی و مباحث را تدریس می کند.

5- فقط مباحث درسی و کنکوری 

کلاس در مدرسه فقط درس نیست و نباید هم چنین باشد. کلاس جای ارایه مباحث اخلاقی، فکری، فلسفی و اجتماعی نیز است. اگر معلم شما چنین معلمی است باید خیلی از او تشکر کنید. معلم ایدال چنین معلمی است. البته کنکور چیز غیر ایدالی است، که به کلاس و مدارس ما آسیب می زند. 

بنابراین اگر می‌خواهید در مباحث کنکوری فوت کوزه گری را فرا بگیرید، در کلاس های کنکوری شرکت کنید. 

6- رفع اشکال 

مزیتی که شاید دنبالش باشید همین باشد. معلم متخصص در تدریس خصوصی کنکور علاوه بر این که راهنمای شماست. دوست و یار شما نیز هست. شما بی هیچ دلیلی می توانید از او بخواهید مباحث مشکل دار شما را دوباره تدریس کند. به هر حال او کاری می کند شما مشکلی ماندنی نداشته باشید. 

7- نکات کنکوری

بارها گفتیم که معلم راهنمای شماست. او نکات کنکوری را اگه ندانید می گوید. راهنمایی لازم در چنین کلاس هایی معمولا مطرح می شود. کنکور جای آزمون و خطا نیست، همه چیز برای شما باید حل شده باشد. 

اگر منطق برای شما ضرورت دارد، استفاده از خدمات تدریس خصوصی کنکور نیز باید چنین باشد. 

8- ترفندهایی که هست 

کنکور برخلاف ماهیتش پر از فوت و فن است. در درس کنکور عربی، کنکور ریاضی، کنکور زبان، کنکور شیمی بارها این موارد را دیده‌ایم. برای شناخت این ترفندها از کلاس های کنکوری استفاده کنید. 

9- تلاش بیشتر مدرس

معلم خصوصی کنکور تلاش بیشتری می کند. شاید معلم در کلاس مدرسه به فعالیت‌های غیر درسی بیشتر تمرکز کند ولی معلم خصوصی کنکور چنین علاقه‌ای نشان نمی دهد. 

10- راهنمایی که مسیر طولانی را برای شما کوتاه می کند

معلم خصوصی کنکور – کلاس های کنکوری و تدریس خصوصی کنکور مسیر پر پیچ و خم را صاف و راحت می کند. 

خلاصه کلام

از مزایای کلاس های کنکوری و تدریس خصوصی کنکور گفتیم. اگر فقط 5 مورد از مزایا برای شما مهم باشد حتما معلم خصوصی بگیرید. 

خدمات تدریس خصوصی کنکور در تبریز

اگر در تبریز می‌نشینید و اگر مایل باشید می توانید از همکاران ما در آژانس کنکور کمک بگیرید. ما بهترین معلمان تبریز را به شما معرفی می کنیم. 

خدمات تدریس خصوصی زبان در تبریز 

برای موفقیت در کنکور زبان 98 یا اخذ مدرک آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) می توانید از همکاران ما در آژانس کنکور استفاده کنید. 

 

مقالات خواندنی: 

تست ریدینگ کنکور مجموعا چند درصد است؟ (روش مطالعه)

تدریس خصوصی زبان در تبریز / تافل و آیلتس

تدریس خصوصی زبان در تبریز برای کنکوری‌ها

کنکور زبان 98 | 7 قانون ضروری برای دانش آموزان نظام 6.3.3

کنکور زبان 98 چه می شود؟ بخوانید و بدانید! روش ها و ترفندهای 98

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد