دانلود اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس

دانلود اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس با فرمت ورد

0

 

دانلود اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس 

 

اگر بدانیم که دلیل بسیاری از اختلالات رفتاری و شخصیتی در کودکان و نوجوانان، به خاطر ضعف در اعتماد به نفس است و علت بسیاری از نابسامانی‌هایی که در جوانان و نوجوانان می‌بینیم، ریشه در کودکی آنان به خاطر عدم اعتماد به نفس دارد، از همین حالا برای رفع آن چاره می‌اندیشیم و اقدامی انجام می‌دهیم. چون این خلا در همان دوران کودکی قابل درمان و پیشگیری است و ما می‌توانیم با نمود علائم آن در کودکی، سریع اقدام به درمان او کنیم تا در آینده سدّ رشد شخصیتی و عاطفی کودک نشود، که همین باعث تبعات جبران ناپذیری خواهد شد. گذشته از تبعاتی که آینده کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در روند تحصیلی کودک نیز فوق العاده اثر منفی می‌گذارد. با دانلود اقدام پژوهی اعتماد به نفس می‌توانیم از بروز بسیاری از این تبعات جلوگیری کنیم.

نشانه‌های ضعف در اعتماد به نفس

 

قبل از پرداختن به مبحث ایجاد اعتماد به نفس در دانش‌آموزان، باید نشانه‌های عدم اعتماد به نفس را بررسی کنیم. اعتماد به نفس در واقع یعنی تعهد فرد به خویشتن. شخص فاقد اعتماد به نفس در مقابل دیگران اختیار و اراده ندارد و تقاضاهایی که از او می‌شود، بدون اختیار انجام می‌دهد، یعنی حالت “خود نگهداری” ، امتناع و “قدرت نه گفتن” در او از بین رفته.

فکر و روح انسان فاقد اعتماد به نفس فلج می‌شود و یک حالت ناتوانی و زبونی به او دست می‌دهد، تا جایی که همیشه مایوس است و همیشه احساس حقارت می‌کند. کم حرفی، بی توجهی به درس و بی‌حوصلگی، از نشانه‌های بارز یک دانش آموز با ضریب اعتماد به نفس پایین است.

 

عواقب عدم اعتماد به نفس و راهکار

 

عدم اعتماد به نفس باعث می‌شود کودک از هدفی که باید برای خود ترسیم کند دور شود، بنابراین دلیلی نبیند که برای رسیدن به آن هدف تلاش کند. در واقع در خودش این توانایی را نمی‌بیند که بتواند به آن موقعیت دست پیدا کند. 

 

بهترین کار برای این کودکان

 

  • تقویت اعتماد به نفس در درون آن‌هاست. در واقع باید آن احساساتی که درون کودک باعث ایجاد تفکرات منفی می‌شود را کاهش دهیم.
  • تفکرات غلط و بی‌مورد کودک از خودش را به حداقل برسانیم. 
  •  احساس خجالت و نا‌امیدی را درون او با روش‌هایی مثل تشویق به شرکت دادن او در فعالیت‌های گروهی از بین ببریم.
  • او را مدام در رسیدن به هدفی که به آن علاقه دارد تشویق کنیم.

 ضعف در اعتماد به نفس همانطور که گفتیم در یادگیری کودک نیز تاثیر منفی می‌گذارد. یعنی به خاطر نگرشی که نسبت به خودش دارد، مانع یادگیری او می‌شود که باید سریعاً درمان شود؛ و درمان بدون توجه به اصول و روشهای تقویت اعتماد به نفس انجام نمی‌شود.

در تقویت اعتماد به نفس، باید همیشه سعی شود نقاط قوت و توانمندی‌های دانش آموز را مدّ نظر قرار دهیم نه نقاط ضعف و ناتوانی را.

اساتید باتجربه باید همیشه این موارد را در نظر بگیرند و با یک پژوهش همه جانبه در قالب اقدام پژوهی تمام مشکلات دانش‌آموز را مورد بررسی قرار داده تا بتوانند به یک نتیجه ایده‌آل برسند که البته گروهی از همین اساتید باتجربه و آگاه به تمام جوانب تعلیم و تربیتی، پژوهشی در خصوص اعتماد به نفس دانش‌آموزان انجام دادند که می‌توانید با دانلود اقدام پژوهی اعتماد به نفس، به نکات بسیار مهمی در این زمینه دست پیدا کنید.

 

دانلود اقدام پژوهی با موضوع اعتماد به نفس

 

عدم اعتماد به نفس دانش آموز، واقعاً موردی است که باید به آن پرداخته شود و نیاز به یک اقدام پژوهی همه جانبه دارد. اهداف اقدام پژوهی را می‌توان به چند مورد تقسیم کرد:

۱- شناخت عواملی که باعث بروز گوشه‌گیری و ضعف در اعتماد به نفس دانش آموز شده

 

۲- تحت نظر قرار دادن دانش آموز توسط معلم و والدین و جلوگیری از حادتر شدن این اختلال و عواقب بعدی

 

۳- تلاش در جهت رفع مشکلات و موانع در جهت اعتماد به نفس و شناخت توانایی‌های بالقوه دانش آموز و تلاش برای شکوفا کردن آن توانایی‌ها 

 

۴- تشویق و ایجاد روحیه فعالیت‌های گروهی و تعامل با دیگران.

 

سخن پایانی:

 

متخصصان و مربیان آگاه به مسائل تربیتی دانش آموزان در آژانس کنکور، تمام موانع بر سر راه اعتماد به نفس دانش آموزان و همچنین عوامل ایجاد اعتماد به نفس دانش آموزان را مورد بررسی قرار دادند و در قالب یک فایل در اختیار شما عزیزان قرار دادند تا شما بتوانید با دانلود اقدام پژوهی اعتماد به نفس، به بسیاری از راهکارهایی که باعث ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموزان می‌شود را، مطالعه و استفاده کنید.

منتظر نظرات و پیشنهادات مفید شما هستیم.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد