شیوه پاسخ دهی به سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور سراسری

0

سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور را چگونه پاسخ دهیم؟

بخش سوالات انگلیسی کنکور سراسری دارای دو متن است که دانش آموز باید با خواندن آن به چند تست پاسخ دهد. برای هر متن 4 تست در نظر گرفته شده است که در کل تقریبا 30 درصد از کل سوال های زبان عمومی را تشکیل می دهد. خوب داوطلبان به این دو متن که می رسند چکار می کنند؟

  • داوطلبین محترم وقت دفترچه عمومی تمام شد! (وای من که تازه رسیدم وسط متن اول)
  • اینا سخته، حالا می خونم شاید تونستم بزنم (داوطلبین محترم وقت دفترچه عمومی تمام شد!)
  • خیلی سخته، اصلا خوشم نمیاد. ولش…

در این مطلب از آژانس کنکور می خواهم روش زدن سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور را به شما بگویم که سر جلسه ی کنکور به مشکل نخورید. روش زدن سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور چندان هم که فکر می کنید سخت نیست، می گید نه؟ ببینید:

کل سوالات را نگاهی بیندازید

نگاه کنید که هر متن تقریبا چقدر است؟ زیر چند کلمه خط کشیده شده است؟ چند تست برای هرکدام قرار داده شده است؟ یک نگاه کلی باعث می شود کلماتی که با آن ها آشنا هستید را نیز ببینید و ترس شما از سوال و تست بریزد. دقت کنید فقط یک نگاه کلی کافیست و نیازی نیست که تک تک کلمات را بخوانید. فقط یک نگاه به متن و تست ها بیندازید.

روی سوالات تمرکز کنید

برای زدن سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور سراسری اول باید سوالات را بخوانید نه متن را! شاید به نظر درست نیاید ولی راهش همین است. اگر اول بخواهید متن را بخوانید بعدش باید سوال ها را بخوانید و دوباره برگردید سراغ متن و به دنبال پاسخ باشید.

وقتی اول سوال ها را می خوانید می دانید که از متن انتظار داشته باشید چه چیزی بگوید و در مورد چه موضوعی صحبت خواهد کرد. سوال ها را که می خوانید می دانید که باید دنبال چه چیزی در متن بگردید.

همچنین باید بدانید که دنبال همه ی پاسخ های احتمالی بگردید. چرا که در برخی سوال ها گفته شده است که  بهترین و مناسب ترین راه حل چیست. این یعنی چندین پاسخ درست وجود دارد ولی یکی از آن ها بهتر از سایرین است و باید همان را انتخاب کنید. با پیدا کردن پاسخ های درست، درست ترین را انتخاب کنید.

اگر پاسخ سوال اول را نمی دانید از آن رد شوید و بروید سراغ سوال بعدی. اعتماد به نفس خودتان را حفظ کنید. اگر زودتر به سوال هایی بپردازید که پاسخشان را می دانید فرصت خواهید کرد به سوالی که از آن رد شده اید هم بپردازید. آخر سر به سراغ سوالی که از آن رد شده اید بیایید و متن را بررسی کنید تا پاسخ صحیح را پیدا کنید.

 

از متن استفاده کنید

برخی از سوالات از شما می خواهند که مرجع ضمیری را پیدا کنید و یا تعریف کلمه ای را با توجه به متن انتخاب کنید. در بیشتر مواقع این کلمات در خود متن با حالت بولد یا ایتالیک نوشته شده اند. بجای اینکه وقت خود را صرف خواندن کل متن کنید بهتر است دنبال کلمات بولد یا ایتالیک بگردید. اگر معنی کلمه ای را نمی دانید متوجه شدن آن از روی یک جمله قبل و بعدش آسان است. ابتدا و انتهای متن را نیز کمی بررسی کنید تا متوجه بشوید که چه ایده ای در متن تکرار شده است، این ایده ی تکرار شده همان موضوع اصلی متن است.

اگر در آخر وقت داشتید بهتر است یکبار دیگر پاسخ های خود را مرور و بررسی کنید. اگر در مورد چیزی مطمئن هستید یک بررسی دوباره ضرری ندارد، بهرحال نباید راحت درصد سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور سراسری را از دست دهید. گاهی ممکن است نیاز باشد متن را دوبار یا سه بار هم بخوانید. اگر تست های همه ی بخش ها را بصورت اصولی بزنید زمان اضافه هم خواهید داشت پس هیچ سوالی را بخاطر اینکه وقت ندارید شانسی نزنید. اگر واقعا زمان ندارید بگذارید سوال خالی بماند.

با روش حذف گزینه کار کنید

برخی از پاسخ ها هستند که اصلا به سوال نمی خورند و می توان در همان ابتدای کار حذفشان کرد. گزینه هایی که Always و never دارند کمتر پاسخ درست هستند. برخی از گزینه ها هستند که تقریبا یکسان هستند و تنها تفاوتشان این است که به شیوه ی دیگری بیان شده اند، این گزینه ها نیز اغلب اشتباه هستند.

 

در این مطلب شیوه ی زدن سوالات درک مطلب انگلیسی کنکور سراسری مورد بررسی قرار گرفت. شما از چه تکنیک های دیگری استفاده می کنید؟ در بخش نظرات بیان کنید.

 

 

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد