بهترین استاد زبان در تبریز کیست؟

2

[alert-note]بهترین استاد زبان در تبریز کیست؟[/alert-note]

زبان آموز عزیز؛

سلام

امروز در شهر تبریز کلاس‌های خصوصی زبان برگزار می‌شود. وجود چنین کلاس‌هایی به دلایلی مهاجرتی، تحصیلی و کنکور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما نمی‌دانید پیش کدام استاد زبان یاد بگیرید! و از شاخص‌های انتخاب بهترین استاد زبان اطلاع ندارید!

امروز علاوه بر اینکه از ویژگی‌های یک مدرس خوب زبان صحبت می‌کنیم از بهترین آکادمی‌ها و اساتید زبان تبریز هم معرفی می‌کنیم.

 

ما همیشه درس زبان انگلیسی را هم ردیف درس‌های ریاضی و فیزیک در نظر می‌گیریم. یادگیری یک زبان واقعاً سختی‌های زیادی دارد. آشنایی با یک فرهنگ جدید، بوانایی مکالمه زبان انگلیسی و بسیاری از چالش‌های دیگر مثل آزمون آیلتس (IELTS) و تافل (TOEFL) زبان آموزان را با این سختی‌ها روبه رو می‌کند.

انگیزه کم و نداشتن پشتکار هم مثل نمکی بر زخم موجود است. اما چگونه می‌توان از این دیوار مشکلات گذشت و با بهترین استاد زبان در تبریز موفقیت را تجربه کرد؟ برای شناخت بهترین استاد زبان در تبریز باید با ویژگی‌های یک استاد ممتاز آشنا شد.

[alert-note]10 ویژگی بهترین استاد زبان در تبریز[/alert-note]

1- تحصیلات مرتبط

بهترین استاد زبان در تبریز وقتی بهترین است که تحصیلات مرتبط و ترجیحاً فارغ التحصیل رشته آموزش زبان انگلیسی «English Language Teaching» باشد. آشنایی با متدهای تدریس، جنبه روانشناسی آموزش زبان، زبان شناسی و بسیاری از مهارت‌های لازم یک استاد خوب در رشته آموزش زبان انگلیسی است.

بالا بودن سطح مدرک نیز یکی از ویژگی‌های لازم یک مدرس عالی است. یک کارشناس ارشد تجربه‌ی بیشتری نسبت به یک کارشناس آموزش زبان دارد.

یادداشت: قطعاً فرهیختگانی که در سایر رشته‌ها تحصیل کرده‌اند و دوست دارند در زبان انگلیسی را برای ترک زبانان و فارس زبانان و … آموزش دهند، با خطاهای زبانشناختی زیادی روبه می‌شوند و ندانستن نحوه پاسخ به نیاز زبان آموزان آن‌ها را گمراه می‌کند.

 

2- برنامه تدریس

برنامه مناسب در طول هفته و برگزاری جلسات مطابق برنامه زمانی مشخص شده نیز از ویژگی‌های مهم یک مدرس خوب است. بسیاری از مدرسان به علت فشرده بودن برنامه تدریس برخی از بی نظمی‌ها را در برنامه تدریس ایجاد می‌کنند. این رفتار نامناسب در فرایند یادگیری زبان آموز خلل وارد می‌کند.

یادداشت: یکی از راه‌های مؤثر ارائه برنامه زمانی آزاد مدرس به زبان آموز است. زبان آموز با بررسی تایم‌های خالی و مقایسه آن با وقت‌های آزاد خود بهترین تایم را برای خود انتخاب می‌کند.

 

3- استفاده از منابع جدید

منابع بسیار زیادی برای تدریس زبان وجود دارد. همیشه باید به جدیدترین منابع دسترسی داشت. استفاده از منابع قدیمی ممکن است ذوق و انگیزه زبان آموز را برای یادگیری کمتر کند. یک کتاب خوب مکمل یک تدریس خوب است. بنابراین بهترین استاد زبان در تبریز باید مسلح به بهترین و جدیدترین منابع باشد.

یادداشت: تمرین کتاب 504 دیگر یک فاجعه شده است. کتابی خشک و خسته کننده بودن این کتاب خیلی‌ها را از زبان انگلیسی دور کرده است. زبان انگلیسی کتاب معروف 504 نیست!

 

4- تعرفه‌های مناسب

تعرفه‌های نجومی در آموزش خصوصی زبان قابل درک نیست. در یادگیری زبان 70 درصد دانش آموز نقش دارد. استاد زبان در بهترین حالت 30 درصد فرایند یادگیری را پوشش می‌دهد. از این رو خرج پول زیاد منطقی نیست. بنابراین از اساتیدی که تعرفه‌های نجومی ارائه می‌دهند پرهیز کنید.

یادداشت: استاد خوب موفقیت شما را تا 30 درصد تضمین می‌کنید. این شمایید که 70 درصد موفقیت خود را در بدست آوردن مهارت‌ها تضمین می‌کنید. البته این 30 درصد یاری استاد ماننده نفتی است که روی جرقه آتش زده می‌شود.

 

5- آشنایی به آزمون‌های مختلف

استاد خوب باید آزمون‌های مختلف را بشناسد. برای مثال ساختار آزمون‌ها، تعداد سؤالات آزمون‌ها، منابع آزمون و بسیاری از نکاتی که ممکن است در راهنمایی دانش آموز مؤثر باشد، را بداند.

[alert-success]

آزمون‌های محبوب در ایران

آزمون آیلتس IELTS

آزمون تافل TOEFL

آزمون جی آر ای GRE

آزمون تولیمو TOLIMO

آزمون ام اس آر تی MSRT

[/alert-success]

 

6- اخلاق حرفه‌ای

اخلاق حرفه‌ای یعنی مجموعه رفتارهایی که از یک متخصص انتظار می‌رود. در انتخاب معلم خصوصی زبان دقت کنید که شخص اخلاق حرفه‌ای داشته باشد. داشتن جواز تدریس و بسیاری از نکاتی که می‌تواند مدرکی برای تشخیص اخلاق حرفه‌ای بهترین مدرس زبان در تبریز باشد.

یادداشت: مسلماً متخصصان زبان انگلیسی که در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و مراکز آموزشی معتبر تدریس می‌کنند. قابل اعتماد هستند و با در نظر گرفتن موقعیت آن‌ها می‌توان اخلاق حرفه‌ای آن‌ها را محک زد.

 

7- انعطاف پذیری

انعطاف پذیری در انتخاب منابع و روش تدریس ویژگی بسیار خوبی است. مدرس خوب انتقاد و پیشنهاد زبان آموز را در نظر می‎‌گیرد و سعی می‌کند رضایت او را جلب کند. تدریس مانند یک کالاست. وقتی مدرس کالای خود را به خوبی بفروشد نتیجه بهتری خواهد داشت.

 

8- یار خوب

برای بهبود مهارت مکالمه زبان انگلیسی باید یک یار خوب داشته باشید. مهارت مکالمه زبان در کنار یادگرفن ترفندها به یک متخصص زبان هم نیاز دارد تا با او مکالمه کنید و روز به روز مهارت شما بهتر شود.

یادداشت: یک مدرس خوب زبان یک دوست و یار خوبی هم هست. نظرات خود را درباره موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بدون محافظه کاری ارائه می‌دهد و دوستدار شنیدن نظرات و افکار شما نیز هست.

 

9- تخصص در رشته زبان انگلیسی

دقت به مدرک استاد خوب لازم است ولی کافی نیست. بهترین استاد زبان در تبریز باید یک متخصص خوب هم باشد. برای این کار رزومه او را مطالعه کنید. یقیناً با این مطالعه و صرف چند دقیقه شما با تخصص او آشنا می‌شوید.

 

10- آموزشگاه معتبر

اگر از خدمات تدریس خصوصی استفاده می‌کنید بهتر است استاد را به خانه یا محل کار خود دعوت کنید. اگر چنین امکانی ندارید سعی کنید با مدرسی درس زبان را کار کنید که یک آموزشگاه معتبری دارد یا در یک آموزشگاه معتبر تدریس می‌کند.

 

معرفی بهترین استاد زبان در تبریز

اگر دوست دارید برای اخذ مدرک آیلتس، تافل، جی آر ای، تولیمو، کنکور زبان، کنکور زبان کارشناسی ارشد، مهارت ترجمه کردن را به صورت خصوصی و نیمه خصوصی یاد بگیرید به صفحه «آکادمی زبان خانی نژاد» مراجعه کنید.

مقالات خواندنی:

تدریس خصوصی زبان در تبریز و 10 دلیل یادگیری انگلیسی

تست ریدینگ کنکور مجموعا چند درصد است؟ (روش مطالعه)

تدریس خصوصی زبان در تبریز / تافل و آیلتس

تدریس خصوصی زبان در تبریز برای کنکوری‌ها

کنکور زبان 98 | 7 قانون ضروری برای دانش آموزان نظام 6.3.3

کنکور زبان 98 چه می شود؟ بخوانید و بدانید! روش ها و ترفندهای 98

۲ نظرات
  1. نسرین می‌گه

    سلام وقت بخیر میتونید یه منبع یا یه استاد باسواد در زمینه یادگیری تافل لیست کنید ممنون میشم

    1. مدیر می‌گه

      ما آکادمی آموزش زبان خانی نژاد رو پیشنهاد می کنیم. این مجموعه میشه گفت با بهترین استادهای زبان تبریز که تخصص اصلیشان آموزش زبانه اداره میشه.
      https://khaninejad.com/academy

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد