چرا تصحیح رایتینگ آیلتس IELTS در آژانس کنکور

چرا نیاز به تصحیح رایتینگ آیلتس داریم؟

0

چرا نیاز به تصحیح رایتینگ آیلتس IELTS داریم؟

آزمون آیلتس IELTS آزمونی است که هر چهار مهارت زبان را مورد سنجش قرار می‌دهد. مهارت‌های نوشتاری، گفتاری، خوانداری و شنیداری. در این مطلب می‌خواهیم به مهارت نوشتاری بپردازیم. اینکه مهارت رایتینگ آیلتس چگونه سنجیده می‌شود، چه سوالاتی دارد، چند نمره دارد و اینکه تصحیح رایتینگ آیلتس IELTS چگونه انجام می‌شود.

چرا مهارت رایتینگ آیلتس اهمیت زیادی دارد؟

مهارت نوشتن از مهارت‌هایی است که در کلاس‌ها و دوره‌های زبان در مؤسسات کمتر به آن پرداخته می‌شود و تمرکز اصلی روی مهارت شنیداری و گفتاری است. نه اینکه تمرکز روی مهارت های گفتاری و شنیداری مشکلی داشته باشد اما باید دقت داشت که مهارت نوشتاری نیز اهمیت ویژه ی خود را دارد.

نکته اینجاست که توسعه مهارت نوشتاری در مراحل پایانی انجام می‌شود؛ یعنی شما باید دانش خود در زمینه ی لغات را تا حدود زیادی گسترش داده باشید تا بتوانید متن مناسبی را به زبان انگلیسی بنویسید. و به دلیل اینکه این مهارت بر پایه دانش لغات زبان آموز تقویت می شود نمی توان انتظار داشت که از همان ابتدا روی این مهارت بصورت ویژه و خاص تمرکز شود.

به همین دلیل است که تقویت مهارت رایتینگ اهمیت دارد. باید به این نکته نیز دقت داشت که در کنار خواندن کتاب‌های مرتبط به مهارت نوشتاری و شرکت در دوره‌ها، در پایان نیاز است که مدام نوشته‌های خود را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از رعایت اصول نوشتاری در آن‌ها آگاه شوید. بهتر است که تصحیح رایتینگ آیلتس را شخصی غیر از خودتان که دانش و تجربه کافی را دارد انجام دهد تا بتوانید مهارت خود را بسنجید و خود را بهتر برای آزمون اصلی آماده کنید.

قسمت نوشتاری آیلتس چگونه است؟

این بخش نیز مانند سه بخش دیگر آزمون، 9 نمره دارد. قسمت نوشتاری آیلتس دارای دو تسک است.

تسک اول رایتینگ آیلتس IELTS

بسته به اینکه در آزمون جنرال یا آکادمیک آیلتس شرکت کنید ماهیت تسک اول رایتینگ آیلتس نیز تغییر می‌کند.

در آزمون جنرال باید نامه‌ای را بصورت رسمی یا غیر رسمی برای شخصی بنویسید و موضوعی را در نامه خود بیان کنید. ممکن است موضوع نامه از قبل مشخص شده باشد و نیاز باشد که نسبت به آن موضوع نظرات خود را در قالب نامه بیان کنید.

در آزمون آکادمیک آیلتس تسک اول رایتینگ اختصاص دارد به تفسیر داده‌هایی که در قالب چارت، جدول و اشکال دیگر در اختیار شما قرار داده شده است.

دقت داشته باشید که حداقل تعداد کلمات در تسک اول 150 کلمه است و نباید کمتر از آن بنویسید. زمانی که توصیه می‌شود صرف این قسمت کنید 20 دقیقه است.

تسک دوم رایتینگ آیلتس IELTS

برای تسک دوم رایتینگ آیلتس نیاز است که متن انشایی Essay را در 250 واژه بنویسید. تفاوت نیز در این است که در آزمون جنرال راحتی بیشتری در نوشتن متن دارید ولی در آزمون آکادمیک باید متنی رسمی و آکادمیک بنویسید.

چرا نیاز به تصحیح رایتینگ آیلتس IELTS داریم؟چرا به تصحیح رایتینگ آیلتس نیاز داریم؟

اگر شخصی به شما بگوید که برایش محیط کلاس را توصیف کرده و در 3 پاراگراف متنی را در مورد آن بنویسید، مطمئنا به راحتی و بعد از کمی فکر کردن این کار را انجام می دهید. حال اگر به شما بگویند که متن نوشته شما باید استاندارد باشد و هیچ غلط املایی یا نگارش از شما پذیرفته نخواهد بود، آیا می توانید به راحتی و با اعتماد به نفس کامل این کار را انجام دهید؟ مسلما اگر بتوانید چنین متنی را هم بنویسید، باز هم کار آسانی نخواهد بود.

دلیل نیاز زبان آموزان به تصحیح رایتینگ آیلتس هم همین است. زبان آموزان می توانند چیزهایی که در فکر دارند روی کاغذ بیاورند. اما نوشتن بر اساس اصول کار هر شخصی نیست و باید به خوبی در این زمینه دوره دید. پس از گذراندن دوره نیز نیاز است که شما مهارت خود را بسنجید و ببینید که آیا قابلیت رقابت در امتحان را دارید یا خیر. به این دلیل است که تصحیح رایتینگ آیلتس یک ضرورت برای موفقیت در این آزمون است.

 

فواید استفاده از تصحیح رایتینگ آیلتس:

رفع اشکال: برای اینکه در مهارتی رشد کنیم حتماً نیاز است که شخصی متخصص ما را در مسیر راهنمایی کرده و اشکالات را ما را رفع کند. در تصحیح رایتینگ آیلتس نیز هر نوشته شما مورد بررسی قرار گرفته و اشکالات شما مشخص می‌شود. درست است که بعد از یادگیری اصول می‌توانید تا حد زیادی پیشرفت کنید ولی نمی‌توانید به سطحی برسید که دیگر کمترین اشکالی داشته باشید. برای رسیدن به سطح عالی حتماً نیاز به رفع اشکال دارید.

گسترش دایره لغات: شاید برایتان جالب باشد که بدانید با یادگرفتن 2000 عبارت می‌توانید تا 80% از زبان انگلیسی را متوجه بشوید. بیشتر زبان آموزان در پایان دوره‌های زبان که در مؤسسات در آنها شرکت می‌کنند به این میزان از بسندگی می‌رسند؛ اگر اینطور است چرا گرفتن نمره بالا در آیلتس دشوار است؟ دلیل آن این است که باید از ساختارهای مناسب و لغات خاصی استفاده کنید تا متن شما مورد قبول واقع شود. مثلاً بجای very weak از کلمه feeble استفاده کنید. در تصحیح رایتینگ آیلتس این نکات بیان شده و دایره لغات شما گسترش می‌یابد.

سنجیدن میزان توانایی: بعد از تصحیح رایتینگ آیلتس متوجه خواهید شد که چند مرده حلاج هستید. زمانی که نوشته شما توسط یک مدرس بررسی می‌شود می‌توانید نمره تخمینی خود را نیز ببینید.

آشنایی با سطح آزمون: هرچند در آزمون‌های آمادگی نیز ممکن است این موضوع را تجربه کنید ولی در تصحیح رایتینگ آیلتس خیلی بهتر می‌توانید حساسیت آزمون را متوجه شوید. بخش‌های در نوشتن هستند که شاید برای ما عادی باشند و از نظر ما اشکالی نداشته باشند؛ مثلاً استفاده درست از علائم نگارشی مانند ( . ، ؛ ؟ !  “” ). با تصحیح رایتینگ آیلتس متوجه می‌شود که چه قسمت‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرند و یاد می‌گیرید که چه مواردی را باید رعایت کنید.

تصحیح رایتینگ آیلتس شامل چه مواردی است:

رایتنگ آیلتسی که داوطلبان در روز آزمون ارایه می‌کنند، از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد. برای مثال از جنبه گرامری، املایی، نشانه‌گذاری رایتینگ بررسی و اصلاح می‌شود. اما فکر نکنید که عوامل تاثیرگذار در نمره شما فقط این موارد است. در بسیاری از مواقع انتخاب کلمات مناسب، جمله بندی صحیح، کلمات ربط دهنده و حتی نوع کلماتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نمره نهایی شما تاثیر دارد. از این رو، در مرحله یادگیری یک رایتینگ آیلتس بهتر است از جنبه‌های زیر بررسی شود:

  • انتخاب لغت
  • سازماندهی متن
  • ساختار رایج و مخصوص به هر تسک
  • علائم نشانه گذاری
  • املا
  • سبک
  • لحن

در کنار این، هنگامی که کار شما را یک مدرس تصحیح می‌کند، این نوع تصحیح‌ها مزایای دیگری نیز در پی دارد. برای مثال وقتی یک استاد زبان کار شما را بررسی می‌کند، ممکن است:

  • یادداشت‌ها و سرنخ‌هایی را برای یادگیری و مطالعه بیشتر ارایه دهد
  • به جای لغت‎‌هایی که به کار بردید، لغت‌های آکادمیک و مناسب‌تری پیشنهاد دهد
  • اشتباهات پر تکرار شما را گوشزد کند

آمادگی برای آزمون آیلتس یک فرایند چندماهه و در بعضی زبان آموزا، یک فرایند چند  ساله است. بنابراین شما از وقتی که رایتینگ‌های خود برای تصحیح به استاد میفرستید، آن‌ها تسک‌های شما را با توجه به مواردی که گفته شد، بررسی و تصحیح می‌کنند. مطالعه یادداشت‌های استاد، به شما کمک می‌کند، یادگیری سریع‌تر و مطمئن‌تری داشته باشید.

تخمین نمره رایتینگ آیلتس چیست؟تخمین نمره رایتینگ آیلتس چیست؟

یکی‌ از بهترین فایده‌های خدمات تصحیح رایتینگ آیلتس این است که استاد بعد از بررسی و تصحیح نوشته شما؛ نمره شما را در رایتینگ آیلتس تخمین می‌زنه. این واقعا فوق‌العادست، این برای کسایی که توان مالی برای شرکت مکرر در آزمون آیلتس را ندارند یک فرصت طلایی است.

تصحیح رایتینگ آیلتس در آژانس کنکور توسط متخصصین حوزه آموزش زبان و آیلتس انجام می شود. برای استفاده از خدمات ما می توانید با شماره های درج شده در قسمت تماس با ما، تماس بگیرید.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد