دانلود اقدام پژوهی با موضوع املا با فرمت WORD ورد

دانلود انواع اقدام پژوهی با موضوع املا برای دانش آموزان

0

املا از آن جهت که پایه و شالوده تحصیل دانش‌آموز، در مقاطع بالاست، از اهمیت بالایی برخوردار است. ضعف در املا، دانش‌آموز را سرخورده و از ادامه تحصیل دلسرد می‌کند، لذا از موضوعات مهمی است که حتما باید به آن پرداخته و ریشه‌یابی شود.

ریشه‌یابی ضعف در املای دانش‌آموز گاها نیاز به یک بررسی عمیق و بنیادی دارد که بهترین آن، پژوهشی در این رابطه، با نام اقدام پژوهی املا است.

از آنجایی که تقریبا مشکلات دانش‌آموزان شبیه به هم است با دسته‌بندی‌هایی که ما انجام دادیم و راه‌حل‌هایی که برای هر دسته از دانش‌آموزان اتخاذ کردیم شما می‌توانید به راحتی با دانلود اقدام پژوهی املا مشکل دانش‌آموز خود را تشخیص داده و سریع به حل آن اقدام کنید.

اهمیت اقدام‌پژوهی املا

املا از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا علم با نوشتن، رابطه تنگاتنگ دارد. مهارت املایی دانش‌آموزان باید مورد توجه قرار بگیرد؛ زیرا ممکن است دانش‌آموزی استعدادهای نهفته‌ای داشته باشد که با ضعف املایی که دارد آن استعدادها دیده و کشف نشود، خودش و اولیا و مربیان زمانی که آن ضعف املایی را در او ببینند، توانایی‌ها و استعدادهای دیگرش را نادیده گرفته و باورهای غلط، باعث ایجاد نقاط ضعف زیادی در دانش‌آموز شود.

 استراتژی یک معلم باید همیشه تبدیل دانش‌آموز منفعل به دانش‌آموز خلاق، با انگیزه و با اشتیاق باشد که گاهی مواقع بدون یک املا پژوهی کارآمد نمی‌توان به این مقصود رسید.

در اقدام پژوهی املا چه چیزی بررسی می‌شود؟

 طبیعتاً اولین گام برای برطرف کردن هر ضعفی شناخت کافی از آن ضعف است. اگر معلم درصدد است مشکل دانش‌آموز را سریع و منطقی حل و فصل کند در درجه اول باید به صورت دقیق و به موقع مشکل او را تشخیص دهد؛ با این کار در جهت بهبود وضعیت دانش‌آموز گام صحیح برمی‌دارد. با دانلود اقدام‌پژوهی املا شما می‌توانید به راحتی مشکلات دانش‌آموزان را تشخیص داده و در جهت رفع آن اقدام لازم را انجام دهید.

بیشترین دلیل ضعف املایی دانش‌آموزان چیست؟

ضعف در املا عوامل متعددی می‌تواند داشته باشد که برای رفع هر کدام روش‌های خاصی نیاز است. دلایل ضعف در املا می‌تواند از این قبیل باشد:

  • اکثرا دلیل ضعف املایی دانش‌آموز به خاطر عدم دقت اوست. ما باید این را در نظر داشته باشیم که دانش‌آموز از یک عالم کودکی پا به یک دنیای دیگر گذاشته که سرتاسر مسوولیت‌پذیری و تکلیف است. واقعا از نظر یک کودک دنیای عجیبی است. بعضی از دانش آموزان هنوز کامل در دنیای کودکی و بی‌مسؤولیتی خود هستند و این وظیفه اولیا و مربیان است که با بهترین روش و حالت ممکن کودک را با روش‌های علم اندوزی آشنا کنند.

کودک بی‌دقت، لزوما بی‌استعداد و کودن نیست؛ و این دقیقا ذهنیتی است که اکثر ما به دانش‌آموز بی‌دقت داریم. چه بسا استعدادهای فوق‌العاده‌ای نیز داشته باشد که بی‌دقتی باعث نهفته ماندن استعدادها نیز شود.

یکی از روش‌های املا پژوهی می‌تواند به تقویت دقت دانش‌آموز کمک کند. این نکته بسیار مهم است که هر روشی را برای رفع این مشکل به کار نبرید. در واقع اول باید مشکل ریشه یابی شود بعد روش اصلی برای رفع معضل اعمال شود تا موجب سرخوردگی دانش‌آموز نشود.

  • دلیل مهم دیگر این است که دانش‌آموزان ابتدایی در شناخت حروف ضعف دارند و نیاز به تکرار و تمرین دارند.
  • گاهی هم، معنی کلمه را نمی‌داند برای همین نمی‌داند آن را به چه صورت بنویسد.
  •  گاهی هم، بی‌علاقگی دانش‌آموز به فعالیت‌های کلاسی سبب ضعف در املا می‌شود که با روش‌های متفاوت مثل کارت امتیاز و جایزه و شاد کردن فضای کلاس این مشکل به راحتی حل می‌شود.

دلیل آژانس کنکور برای اقدام پژوهی املا

از آن جهت که پژوهش در هر موضوع از مشکلات دانش‌آموز، کاری سخت و زمان‌بر است، کارشناسان در حیطه اقدام‌پژوهی که در آژانس کنکور فعالیت و پژوهش می‌کنند این مسؤولیت را به عهده گرفتند و دست به پژوهش‌های همه جانبه زدند. که یکی از هزاران پژوهشی که انجام دادند در همین حیطه اقدام پژوهی املاست. تازه مشکلات املایی همه دانش‌آموزان شبیه هم نیست و لازمه آن، پژوهش‌های تخصصی‌تر است که باز متخصصان حاضر در آژانس کنکور زحمت این پژوهش‌ها را متقبل شدند تا بتوانند طرحی را خدمت معلمان عزیز ارائه دهند که جوابگوی تمام نیازهای معلمان و دانش‌آموزان باشد، و شما عزیزان به راحتی می‌توانید با دانلود اقدام پژوهی املا به آنچه مورد انتظار است، دست پیدا کنید.

سخن آخر:

با مطالعه این مقاله به خوبی دریافتیم که ضعف املا در دانش‌آموزان امری بسیار جدی است که ممکن است ضربات جبران‌ناپذیری به یادگیری دانش‌آموز وارد کند، لذا حتما باید به آن پرداخته، ریشه یابی و سپس برطرف شود.

دانلود اقدام پژوهی املا می‌تواند کمک چشمگیری به تقویت املای کلیه دانش‌آموزان داشته باشد.

منتظر سوالات، نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما هستیم. اگر فایلی که به دنبال آن می‌گشتید در این صفحه نبود؛ از قسمت دانلود اقدام پژوهی اقدام کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد