دانلود اقدام پژوهی رایگان با فرمت Word و PDF

دانلود اقدام پژوهی رایگان با فرمت Word از سایت آژانس کنکور

0

دانلود اقدام پژوهی رایگان با فرمت pdf و word

به خاطر اهمیت بالای پژوهش  و تاثیر بسیار مثبت اقدام‌پژوهی در رفع مشکلات و موضوعات دانش آموزان، آژانس کنکور تصمیم گرفت با گردآوری نتایج به دست آمده از تحقیقات در حیطه‌های مختلف، توسط اساتید برجسته و مطرح، به رفع مشکلات دانش‌آموزان در حیطه آموزش و مدرسه بپردازد که یکی از نتایج حاصل از این تحقیقات را می‌توانید با دانلود اقدام پژوهی رایگان، مطالعه و استفاده کنید.

اهداف اقدام‌  پژوهی

اقدام پژوهی، اقدام و برداشتن گامی در جهت بهبود وضعیت نابسامان دانش‌آموزان در هر حیطه‌ای، چه آموزشی و چه تربیتی است. در واقع هر مشکلی که دانش‌آموز با آن درگیر است در روند پیشرفت او تاثیر می‌گذارد، برای همین ما باید تمام مشکلات دانش‌آموز را مورد بررسی قرار داده و در جهت رفع آن اقدام کنیم.

اگر بخواهیم به زبان ساده اقدام پژوهی را توصیف کنیم باید بگوییم پژوهشی است توسط یک معلم پژوهشگر که در آن به بررسی راه‌هایی می‌پردازد که با ساده‌ترین روش‌های ممکن به بهترین نتیجه در جهت بهبود وضعیت دانش‌آموز کلاسش برسد. معلم پژوهشگر راه‌های گوناگون را مورد واکاوی قرار می‌دهد و بهترین و آسان‌ترین راه را انتخاب می‌کند.

 در اقدام پژوهی، هدف معلم  آگاهی از روابط پدیده‌ها یا متغیرها است. بیشترین موضوعی که یک معلم را به اقدام پژوهی وادار می‌کند، مواردی است که معلم، در محیط کلاس و در حیطه تدریس با آنها درگیر است و قصد دارد پاسخ آنها را به صورت علمى و از راه پژوهش پیدا کند. بنابراین ایجاد تحول، تعدیل و اصلاح در وضعیت موجود از عمده اهداف در اقدام پژوهی است.

 

فواید اقدام پژوهی

 

  1. اقدام پژوهی مسیر آموزشی را از یک حالت منفعل و راکد به حالت پویا و مهارت محور تبدیل می‌کند. در اقدام پژوهی است که یک معلم تدریسش را پرفایده می‌بیند چون از یک حالت کلاسیک به یک تدریس هدفمند تبدیل می‌شود.
  2. مهارت‌های علمی و عملی با رویکرد و ابزارهای مناسب و جدید، گسترش پیدا می‌کند؛ و حل مسائل با روش‌های به دست آمده از نتایج اقدام پژوهی، مسیرهای بسیار بهتر و آسان‌تری را جلوی روی ما می‌گذارد.
  3. معلمان، روش‌ها و مهارت‌های کاربردی را در مدارس، سرکلاس، مراکز آموزشى و محیط هاى واقعى به کار می‌گیرند. معلمان حتی می‌توانند نکات مهم یک اقدام‌پژوهی را آموزش ببینند و آن را در محیط حقیقی آموزشی به کار بگیرند. 

با دانلود اقدام پژوهی رایگان می‌توانید به موضوعاتی که مورد نیاز یک معلم است دست پیدا کنید.

 

اقدام پژوهی تاثیرگذار

 

عملکرد معلم در به کار بردن اقدام پژوهی، زمانی به بالاترین میزان بازدهی می‌رسد که معلمان تجربه‌های خود را در زمینه فرایند آموزشی و تربیتی با همکاران خود به اشتراک بگذارند و با هم تبادل نظر کنند.

مشارکت معلمان هم ردیف و هم رشته در بحث‌های تعلیم و تربیت در یک طرح پژوهشی مثل اقدام پژوهی خیلی از مسائل مشکل و به نظر لاینحل را آسان کرده و مسیر آموزش را برای یک معلم هموار می‌کند. بنابراین شورای معلمان را در یک طرح اقدام پژوهی از مهم‌ترین مسائل در پیشبرد مسیر به سوی هدف عالی در نظر داشته باشید.

 

ماهیت اقدام پژوهی

 

  • در اقدام پژوهی اغلب از روش‌هاى تجزیه و تحلیل ساده استفاده مى‌‌شود و اقدام عملی واقعی صورت می‌گیرد نه در حد تئوری و نظر دادن.
  • اقدام پژوهى، پژوهشى است که در مقایسه با روش‌هاى علمى دیگر، از انعطاف پذیرى و قابلیت انطباق بالاتری برخوردار است.
  • اقدام پژوهى باعث مى‌شود تا معلمان در موقعیت‌های گوناگون که در آن کار مى کنند از جمله: کلاس درس، مدرسه یا اجتماع، تحلیل‌هاى انتقادى داشته باشند، و از یک آموزگاری که موارد به او دیکته شده، به معلم صاحب‌نظر، انتقادگر و انتقادپذیر تبدیل شود.
  • اقدام پژوهی موجب می‌شود پژوهشگر نسبت به حرفه‌ای که دارد نگرش عینى به دست آورد و ویژگیهای آن را  بشناسد.

 

سخن پایانی (برای دانلود اقدام پژوهی رایگان چه کنیم؟)

 

ارزش و اهمیت بالایی که اقدام پژوهی دارد اساتید برجسته و باتجربه آژانس کنکور را بر آن داشت تا با تحقیقات همه جانبه، یک نمونه اقدام پژوهی در زمینه‌های تعلیم و تربیت تنظیم کنند و در قالب یک pdf و word در اختیار شما عزیزان قرار دهند. دانلود اقدام پژوهی رایگان اولین گامی است در جهت بهبود وضعیت آینده‌سازان کشور عزیزمان ایران.

منتظر نظرات و پیشنهادات ارزشمند شما عزیزان هستیم.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد