دانلود نمونه سوال زبان هشتم نوبت اول

نمونه سوال زبان هشتم نوبت اول دی ماه

0

دانلود نمونه سؤال زبان هشتم نوبت اول

یکی از دغدغه‌های همه‌ی معلمان این است که چه نمونه سوالی طراحی کنند و سطح سؤالات به چه صورت باشد. تقریباً هر ماه یک امتحان از دانش آموزان گرفته می‌شود که نمره آن‌ها نیز باید ثبت شود. طراحی نمونه سؤال شاید در ابتدا آسان به نظر برسد ولی انتخاب نوع سؤال، نمره دهی و چینش درست سؤالات و خیلی از ریزه کاری‌های دیگر باعث می‌شود که به سمت دانلود نمونه سؤال زبان هشتم نوبت اول برویم.

دانلود نمونه سوال امتحانی زبان انگلیسی پایه هشتم – نوبت اول – سری سوم

نمونه سوال زبان هشتم نوبت اول – سری 2

بارم‌بندی امتحانات نوبت اول زبان هشتم

یکی از فاکتورهای موثر در بارمبندی نمونه سوالات نوب اول زبان هشتم، رعایت بارم بندی جدید کنکور است. هر سال بارمبندی ممکن است دستخوش تغییراتی می‌شود. اما در طول این‌ سال‌ها عمدتا آزمون کتبی زبان 10 نمره در نظر گرفته می‌شود و ورقه امتحانی از 20 نمره طرح می‌شود و نمره حاصل نمره بدست آمده تقسیم بر دو می‌شود. که در زیر بارم بندی زبان هشتم 1400 را می‌توانید مطالعه کنید.

 بودجه بندی امتحانات نوبت او زبان انگلیسی پایه هشتم

بارم‌بندی امتحانات نوبت اول زبان هشتم 8

دروس داخل دانلود نمونه سؤال زبان هشتم نوبت اول

امسال نیز مانند سال‌های قبل، آژانس کنکور یک نمونه سوال استانداردی برای نوبت اول زبان هشتم طراحی کرده است که شما می‌توانید با کلیک بررسی و خرید و سپس آن‌را دانلود کنید.

برای دسترسی سریع نسبت به خرید و دانلود نمونه سوالات شما می‌توانید از طریق جدول زیر اقدام کنید و نمونه سوال مطلوب خود را به سبد خرید افزوده و تهیه کنید.

آزمون‌های کوتاه درس به درس زبان هشتم

کتاب زبان انگلیسی پایه هشتم که Prospect 2 نام دارد شامل 7 درس است. دروسی که برای نوبت اول انتخاب می‌شوند درس‌های 1 تا 4 هستند ولی این را باید در نظر داشت که اکثر معلمان تا نوبت اول وقت نمی‌کنند که درس 4 را کامل کنند و تنها بخشی از درس 4 تدریس می‌شود.

درس 1 زبان هشتم با عنوان My Nationality به مبحث بیان ملیت می‌پردازد. دانش آموزان در این درس ملیت‌های مختلف و نام کشورها را به انگلیسی یاد می‌گیرند. همچنین بیان سؤالات در مورد ملیت و پاسخ به آن‌ها نیز در این بخش از کتاب تدریس می‌شود. این درس تقریباً یک سوم نمرات را در دانلود نمونه سؤال زبان هشتم نوبت اول شامل می‌شود.
درس 2 زبان هشتم My Week  نام دارد که دانش آموزان در آن اوقات با اوقات مختلف روز، روزهای هفته و فعالیت‌هایی که افراد در طول هفته انجام می‌دهند آشنا می‌شوند. دانش آموز پس از پایان این درس باید بتواند در مورد فعالیت افراد در اوقات شبانه روز سؤال کند و یا به سؤالات در مورد آن‌ها پاسخ دهد.
درس 3 زبان هشتم My Abilities که در مورد توانایی‌های افراد است. در این درس دانش آموزان نام توانایی‌های مختلف مانند نقاشی کردن یا دوچرخه سواری و شنا را به انگلیسی یاد می‌گیرد و می‌آموزند که چطور در مورد آنها صحبت کنند.
درس 4 با عنوان My Health به بیان بیماری‌های مختلف و پرسش و پاسخ در مورد وضعیت جسمانی به انگلیسی می‌پردازد. دانش آموزان با عباراتی مانند Are you okay? / Why don’t you go to the dentist?/ No, I have a headache و … آشنا می‌شوند.

بارم بندی به چه شکل است؟

بارم بندی در دانلود نمونه سوال زبان هشتم نوبت اول بین این چهار درس تقسیم می شود ولی بارم درس 4 کمتر از سه درس اول است چرا که بیشتر معلمان این درس را بصورت کامل تا نوبت اول تمام نمی کنند.

امتحان نوبت اول زبان هشتم در چند سال اخیر به این شکل بوده است که 10 نمره امتحان کتبی، 5 نمره امتحان شنیداری و 5 نمره هم امتحان گفتاری است.

ویژگی آزمون استاندارد زبان چیست؟

وقتی صحبت از استاندارد می‌شود. در جمع‌هایی که معلمان و دانشجوها نشسته اند صحبت‌ها سمت و سوی علمی پیدا می‌کند و اگر ما هم بخواهیم به صورت علمی برای مثال آزمون نوبت اول زبان هشتم رو مورد بررسی قرار دهیم. دو هدف عمده در ذهن داریم.

اولا دوست داریم با طرح نمونه سوال زبان هشتم نوبت اول کاری کنیم که سطح دانش آموزان مشخص شود و بدانیم که هر دانش آموز در چه سطحی است. تا علاوه بر این که ما از آن ها شناخت بدست بیاوریم. مدرسه و اولیای دانش آموزان نیز از وضعیت تحصیلی دانش آموزان خود آگاه باشند و اگر نیاز باشد اقداماتی برای بهبود وضعیت دانش اموزان انجام دهند.

اما چه کسی می‌تواند مدعی شود که یک نمونه سوال امتحانی نوبت اول زبان هشتم را به صورت عالی طرح می‌کند. تقریبا هیچ کس.

به همین دلیل ما صرفا اصول اساسی را که دانشمندان سنجش و ارزشیابی ارایه می‌کنند دنبال می‌کنیم. در سمت و سویی قرار می‌‍گیریم که بنیه‌های علمی داشته باشد.

بر همین اساس، دومین هدفی که باید دنبال کنیم همین بحث واش بک (WASHBACK) یعنی تلاشمان نباید مچ گیری از دانش آموز باشد بلکه باید با هدف دستگیری و تلاش برای ارتقا آن ها سوال طرح کنیم. از این رو رعایت چند مورد اصل اساسی که در بین همه معلمان مورد پذیرش است؛ ضروری هست. مثلا:

  • سوالات را از آسان به سخت طراحی کنیم
  • سوالات را برای دانش آموزان تنبل و متوسط آماده کنیم
  • از انواع نوع سوالات مثل جورکردنی، جدول، وصل کردنی، جای خالی استفاده کنیم
  • از طرح سوالات کلیشه‌ای پرهیز کنیم
  • در طراحی سوال نمونه سوالات استاندارد را نگاه کنیم
  • از سوالات چند گزینه ای زیاد استفاده کنیم

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد