دانلود اپلیکیشن شاد، پرسش و پاسخ

دانلود اپلیکیشن شاد، پرسش و پاسخ

10

اپلیکیشن شاد از کجا شروع شد؟

اولین اتفاقی که پس از مشاهده‌ی مواردی از ابتلا به کووید 19 در کشور افتاد این بود که مدارس برای یک هفته تعطیل شدند. به دلیل شیوع بیشتر این بیماری، مدارس تا اطلاع ثانوی تعطیل شدند که این تعطیلی اکنون که تقریباً 2 ماه از ان می‌گذرد ادامه داشته است. نیاز به آموزش از راه دور برای دانش آموزان سراسر کشور در همه‌ی مقاطع بیشتر احساس شد. صحبت از اپلیکیشن و آموزش تلویزیونی شد و در نهایت در کنار تدریسی که در تلویزیون انجام می‌شود رسیدیم به قضیه‌ی دانلود اپلیکیشن شاد.

شاد بالاخره اپلیکیشن است یا سامانه؟

در ابتدای امر گفته شد که مدیران به سامانه شاد مراجعه کنند. اطلاعات دانش آموزان و معلمان دروس مختلف را ثبت کنند و در نهایت یک پیامرسان داخلی را به عنوان بستر تدریس انتخاب کنند. ولی الان می‌بینیم که صحبت از دانلود اپلیکیشن شاد می‌شود.

دانلود اپلیکیشن شاد امکان پذیر است؟

هنوز اپلیکیشن فقط توسط مدیران و معلمان نصب می‌شود و به مرحله‌ی استفاده جهت تدریس نرسیده است. با استفاده از لینکی که در اختیار مدیران و معلمان قرار گرفته است می‌توان اپلیکیشن را نصب کرد ولی پس از دریافت پیامک تأیید و ورود به نرم افزار شاد می‌بینیم که نمی‌توان کار خاصی در آن انجام داد.

تمام امکانات کاربردی نرم افزار شاد تنها از طریق ثبت اطلاعات به عنوان مدیر، معلم یا دانش آموز امکان پذیر است که متاسفانه این امکان هنوز وجود ندارد.

محیط اپلیکیشن شاد

پس از دانلود اپلیکیشن شاد و ورود به آن، نام و نام خانوادگی خود را مشخص می‌کنید. نام کاربری مناسبی نیز می‌توانید برای خود انتخاب کنید. در صحفه ی اصلی 4 گروه وجود دارد. سه گروه اصلی مربوط به ثبت اطلاعات و تأیید آنهاست که یک مورد برای معلم، مدیر و دانش آموز است. مورد دوم مدیر ستادی، استانی و شهرستانی و مورد سوم نیز کانال اطلاع رسانی است. لازم به ذکر است که هنوز هیچکدام از این موارد کار نمی‌کنند و نمی‌توان اطلاعاتی را در آن‌ها ثبت کرد. در کانال اطلاع رسانی نرم افزار شاد نیز مورد خاصی در مورد زمان شروع به کار تدریس از راه دور از طریق این نرم افزار بیان نشده است.

قسمتی جهت پشتیبانی نیز در نرم افزار شاد وجود دارد که 5 اپراتور برای آن مشخص شده‌اند. اپراتورها در مدت زمان کوتاهی پاسخ می‌دهند ولی پاسخ قاطعی وجود ندارد.

تدریس از طریق نرم افزار شاد

در اینکه همه‌ی مقاطع نیاز به آموزش دارند شکی نیست اما برخی از پایه‌ها حساس‌تر هستند. پایه‌های هفتم، نهم و دوازدهم بیشترین نیاز را به نرم تدریس از طریق نرم افزار شاد را دارند. دانش آموزان پایه هفتم بدلیل اینکه به تازگی وارد دوره اول شده‌اند و در دروسی مانند زبان انگلیسی که پایه‌ی آن‌ها را برای سال‌های بعدی آماده می‌کند لطمه خواهند خورد.

دانش اموزان پایه نهم نیز به دلیل اینکه انتخاب رشته برای دوره دوم و امتحانات پایانی دارند نیاز است تا آمادگی جهت امتحانات پایانی را داشته باشند؛ چرا که قرار است آینده‌ی آن‌ها در دوره دوم بر پایه موفقیت در آزمون‌های امسال باشد. دانش آموزان نهم دقت کنند، برای موفقیت در امتحانات پایانی نیاز به نمونه سوال نهم خواهند داشت.

هنوز سال تحصیلی تمام نشده بود که درگیر این مشکلات شدیم و بخش‌هایی از کتاب برای دانش آموزان پایه دوازدهم مانده بود. همچنین دانش آموزان این پایه نیاز دارند تا سؤالات درسی خود را از معلمان خود بپرسند تا بتوانند عملکرد بهتری را در کنکور پیش روی خود داشته باشند. دانش آموزان کنکوری می‌توانند از مطالب کنکوری ما استفاده کنند که در مورد منابع کنکور زبان 99 و منابع شیمی کنکور همچنین در مورد دروسی مانند انگلیسی در مطلب «برای کنکور چگونه زبان بخوانیم؟» صحبت کرده‌ایم.

اینترنت اپلیکیشن شاد رایگان است؟

قرار است اپلیکیشن شاد توسط همه‌ی دانش آموزان سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد. از آنجاییکه آموزش رایگان است، اینترنت این نرم افزار نیز به نظر باید رایگان باشد. این مورد را هم باید در نظر داشت که برخی از دانش آموزان حتی به یک موبایل هوشمند نیز در خانواده‌ی خود دسترسی ندارند و برخی نیز در مورد اینترنت چنین مشکلی دارند که فکری به حال همه باید بشود تا همه از آموزش بهره مند شوند.

می‌شود درون نرم افزار شاد گروه یا کانال زد؟

امکان ایجاد گروه و کانال درون نرم افزار شاد وجود دارد. حداقل این گزینه‌ها وجود دارند و کاربران می‌توانند گروه یا کانالی را ایجاد کرده و مخاطبان خود را به آن اضافه کنند. البته این تصور می‌رود که قابلیت‌های بیشتری برای مدیران و معلمان فعال شود تا بتوانند فرآیند آموزش را بیشتر تحت کنترل داشته باشند. با اینوجود چون هنوز امکان ثبت اطلاعات به عنوان معلم فراهم نشده است نمی‌توان در این مورد جزئیات بیشتری ارائه کرد.

تکلیف پیامرسان های داخلی که ثبت شده‌اند چه می‌شود؟

زمانی که پیامرسان هایی از طرف مدیران برای کادر تدریس مشخص شد، موجی از کاربران به سمت پیامرسان های داخلی سرازیر شدند. احتمالاً می دانید که چه اتفاقی افتاد؛ اگرنه اینطور شد که پیامرسان های داخلی آمادگی لازم را جهت پذیرش این حجم از ترافیک را نداشتند و با اختلالاتی مواجه شدند. در پیامرسان روبیکا اختلال به این شکل بود که امکان آپلود فیلم عملاً غیرفعال شده بود و زمان زیادی طول می‌کشید تا فایل آپلود شود. البته این مشکل چندروزی است که در این پیامرسان حل شده است ولی باز نسبت به گذشته سرعت پایین‌تری را در روبیکا تجربه می‌کنیم.

زمانی که طرح شاید ایجاد شد، ربات شاد در تمامی پیامرسان های داخلی معرفی شد. البته این ربات هنوز فعال نیست و صرفاً یک کانال اطلاع رسانی ایجاد شده که لینک داخل آن نیز کار نمی‌کند و عملاً فعال نیست.

این احتمال نیز وجود دارد که معرفی شاد و تشویق یا اجبار به دانلود اپلیکیشن شاد به این دلیل بوده باشد که از حجم ترافیک سایر پیامرسان ها کم شود؛ باید منتظر بود و دید که در چند روز آینده چه روندی را باید با دانلود اپلیکیشن شاد ادامه داد.

چه سوالاتی ذهن شما را در مورد این اپلیکیشن مشغول کرده است؟ در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

۱۰ نظرات
  1. نگاه می‌گه

    با تشکر

    1. مدیر می‌گه

      ممنون از شما.

  2. Maryam می‌گه

    تکلیف خانواده‌هایی که یک تلفن همراه دارند، اما دو دانش‌آموز مدرسه‌ای دارند، چیست؟ به عنوان مثال معلمی گفت: بنده معلم دبیرستان دولتی هستم، یک موبایل در اختیارم است که به اسم همسرم است؛ همزمان فرزند دوم ابتدایی ما هم کلاس دارد، چه کنم که در لحظه بتوانم در دو کلاس حاضر شوم؟

    🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️

    1. مدیر می‌گه

      واقعا این یک دردسر بزرگیه. باز شما موبایل دارید. بعضی خانواده هم حتی کامپیوتر هم ندارند. ولی در اپلیکیشن شاد امکان استفاده چند دانش آموز از یک اکانت وجود دارد.

  3. نازنین می‌گه

    درکلاس شاد ثبت نام کردم اشتباها ترک گروه را زدم چگونه برگردم احرازهویت راانجام دادم نمیتوانم وارد کلاس شوم ممنون میشم اگر جواب دهید

    1. مدیر می‌گه

      نگران باشید در اپلیکیشن شاد آموزش پرورش حالتی نیست که شما اشتباه برید و نتونید برگردید. حتما سرورها شلوغه! فردا اول صبح که همه خوابن و هنوز سرور آروم وارد بشید.

  4. Amineh می‌گه

    من دبیر هستم شاد رو نصب کردم تو قسمت صحت سنجی کد ملی من رو قبول نمی کنه توسط مدیر هم چک شده چکار باید بکنم

    1. مدیر می‌گه

      سلام و احترام؛ مشکل از سناد هست. لطفا به مدیر محتر بگین بادقت بررسی کنه/

  5. گمنام می‌گه

    سلام اگه یه گروه ایجاد کنیم که فقط دوستانمون تو اون باشند آیا باز هم معلمان و مدیران یا خود وزارت آموزش و پرورش رو او گروه نظارت و بازدید خواهد داشت ؟
    اگه نظارت باشه چه کسایی نظارت دارند؟

    1. مدیر می‌گه

      سلام – متاسفانه چنین امکانی نداره این برنامه شاد؛ که دانش آموزا بتونن برا خودشون گروه داشته باشن. فقط درصورتی ممکنه که یکی از والدین بچعه ها مدیر باشه و گروه درست کنه. در این صورت میشه. البته کسی هم نظارت نخواهد کرد. منتهی اگه بفهمن اون گروهی که ناظر نداره و بچه ها بر خودشون درست کردن پاک میشه. البته ما پیشنهاد می کنیم چت های خود را برای بعد کرونا نگه دارید و فعلا به فکر درس های عقب افتاده باشین.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد