منابع شیمی کنکور 99 را بشناسید!

بهترین منابع شیمی کنکور 99

0

منبع شیمی کنکور 99

بهترین منبع شیمی کنکور 99 عنوانی است که قصد داریم به آن بپردازیم. با توجه به زمان طلایی کنکور و محدودیت‌های مالی که شما داوطلبان عزیز ممکن است داشته باشید؛ بنابراین نمی‌توانید منابع مختلف را تست کرده و روش آزمون و خطا را در پیش بگیرید. هدف ما آشنایی شما با بهترین منبع شیمی کنکور 99 است تا با دیدی باز انتخاب کنید.

درس شیمی در گروه تجربی بعد از زیست‌شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است. این درس خصوصاً در رشته داروسازی ضریب بالایی دارد! بنابراین باید از منابع موجود بهترین استفاده را ببرید تا بتوانید درصد بالایی در شیمی کسب کنید. ما ابتدا منابع درسی معرفی‌شده از سوی سازمان سنجش برای کنکور 99 را مرور می‌کنیم و سپس به معرفی بهترین منابع کمک‌درسی می‌پردازیم.

منبع شیمی کنکور 99 نظام قدیم

نام کتاب کد کتاب پایه تدریس سال چاپ
شیمی 2 و آزمایشگاه 1/227 دوم 94
شیمی 3 و آزمایشگاه 1/257 سوم 95
شیمی 1/289 پیش‌دانشگاهی 96

 

منبع شیمی کنکور 99 نظام جدید

نام کتاب کد کتاب پایه تدریس سال چاپ
شیمی 1 110210 دهم 97-96
شیمی 2 111210 یازدهم 98-97
شیمی 3 112210 دوازدهم 99-98

عزیزان دقت داشته باشید که حتماً باید از کتاب درسی‌ای استفاده نمایید که سال چاپ آن منطبق بر سال چاپ اعلام‌شده از سوی سازمان سنجش باشد.

بهترین منابع کمک‌درسی شیمی

تأثیر انتخاب بهترین منبع در موفقیت انکارناپذیر است. سعی کنید منابعی را انتخاب کنید که با سطح تحصیلی‌تان متناسب باشد. از کتاب‌هایی که سطح سنگینی دارند بپرهیزید! هم‌زمان از چندین منبع استفاده نکنید. مطالعه‌تان را با یک منبع کمک‌آموزشی پیش ببرید و در صورت لزوم از یک منبع جدید دیگر بهره ببرید.

ازآنجاکه کلیات اکثر کتاب‌های کمک‌درسی یکی است و تنها در شیوه بیان و تدریس برخی از مباحث متفاوت است؛ بنابراین حتماً از نزدیک به کتاب‌فروشی مراجعه کنید و با بررسی چکیده کتاب، بخشی از کتاب‌ها را ببینید و درصورتی‌که باسلیقه‌ی شما جور بود، اقدام به خرید کنید!

چنانچه به‌صورت اینترنتی مایل به خرید هستید بهتر است ابتدا نیم‌نگا‌هی به نمونه‌ی فایل پی‌دی‌اف کتاب که قابل دانلود است بیندازید سپس در صورت رضایت برای خرید اقدام نمایید.

بهترین منبع شیمی کنکور 99 نظام قدیم

در زمینه آموزش مفاهیم و درسنامه ‌ها کتاب‌های شیمی مبتکران و کتاب جامع شیمی خیلی سبز موارد خوبی هستند.

در زمینه تست، کتاب شیمی جامع گاج (میکرو یا آی‌کیو) و شیمی نشر الگو پیشنهاد می‌شود.

بهترین منبع شیمی کنکور 99 نظام جدید

شیمی جامع خیلی سبز و شیمی جامع هر پایه نشر الگو از جمله کتاب‌های آموزش مفاهیم هستند.

شیمی جامع میکرو‌طبقه‌بندی گاج و شیمی قلم چی جلد آبی برای تمرین تست زنی مناسب است.

کتاب‌هایی که معرفی شد، در سال‌های گذشته به عنوان منابع کنکوری توسط داوطلبان استفاده ‌شده و می‌تواند برای کنکور 99 مؤثر باشد.

کتاب شیمی پایه کنکور جلد یک سری میکرو طبقه بندی کنکور 99 نیز از جمله منابع تست زنی خوب برای داوطلبان نظام جدید است. این کتاب ادغام دو کتاب شیمی دهم و شیمی یازدهم سری میکرو‌طبقه بندی است. این کتاب شامل تست‌های چالشی و پاسخ‌نامه‌ی تشریحی است که دانش‌آموزان را برای روبرو شدن با تست‌های متنوع در کنکور سراسری و تقویت مهارت تست‌زنی آماده می‌کند. جلد آموزشی آن نیز شامل درس‌نامه‌ی کامل بوده که به شما برای کسب آمادگی لازم جهت تسلط بر مباحث شیمی دهم و یازدهم و شرکت در کنکور سراسری و آزمون‌های آموزشی کمک شایانی می‌کند. (اگر دو کتاب میکرو دهم و میکرو یازدهم را جداگانه داشتید نیازی به تهیه این کتاب نیست)!

سری کتاب‌های آی‌کیو گاج نیز مفید برای تمرین تست‌زنی است. به طوری‌که اگر تست‌های این کتاب را تا سه بار کار کنید می‌توانید 80 درصد از تست‌های شیمی کنکور را بزنید. در کنار تست‌های مرحله‌ای تعدادی تست در آخر هر فصل به نام تست‌های IQ آمده است که سطح نسبتاً دشواری نسبت به بقیه تست‌های این کتاب دارد؛ و مناسب برای داوطلبانی است که به دنبال درصد 90 به بالا در شیمی هستند.

مجموعه کتاب‌های موج آزمون نشر الگو به‌صورت طرح تست‌هایی از کنکور و تألیفی در قالب 20 آزمون جامع است که برای دانش‌آموزانی که می‌خواهند تست‌زنی را برای یک مبحث به‌صورت جامع کار کنند بسیار مناسب است. همچنین پاسخ‌های تشریحی تست ‌هاکاملا واضح و دارای نکات تکنیکی جالبی است.

اما بهتر است از روش‌های نوین آموزشی در تدریس کامل درسنامه‌ها غافل نشوید! آموزش‌های تصویری و پویانمایی می‌توانند در یادگیری شهودی بسیار مؤثر باشند.

بگذارید ترشی شیمی‌تان خوب جابیفتد!

فراموش نکنید بعد از خواندن هر مبحث از کتاب درسی یا دیدن فیلم آموزشی آن مبحث، اقدام به حل تست‌های مربوط به آن مبحث نمایید؛ تا یادگیری در آن مبحث در ذهن شما تثبیت شود! این‌که یک کتاب حجیم تست را باز کنید و از اول بخواهید شروع کنید به تست زدن تا آخر، کار غلطی است! شما باید بلافاصله بعد از خواندن یا مرور هر مطلب اقدام به حل تمرین و زدن تست‌های مربوط به آن مطلب نمایید تا یادگیری آن مبحث در ذهن شما خوب جابیفتد!

در این زمینه می‌توانید از کتاب‌هایی که تست‌هایش به‌صورت فصل به فصل و مبحث‌بندی پیش می‌رود استفاده کنید. از نرم‌افزارهای آزمون‌سازی که در این زمینه طراحی شده‌اند نیز می‌توانید بهره ببرید.

بودجه‌بندی منبع شیمی کنکور 99

بررسی بودجه‌بندی نظام جدید و نظام قدیم سازمان سنجش برای مباحث شیمی کنکور 99 می‌تواند به شما در روند مطالعه‌تان کمک کند. با بررسی بودجه‌بندی سنجش در سال‌های گذشته مشخص می‌شود خط فکری طراحان کنکور بیشتر به کدام سمت بوده و در کنکور 99 به کدام سمت می‌رود.

اگر دوازدهمی هستید از رفتن به کلاس‌های کنکور متنوع پرهیز کنید چون هم وقت شما را می‌‌گیرد هم ممکن است مباحثی که در کلاس مطرح می‌شود هنوز به شما تدریس نشده‌باشد! در پایان برای شما عزیزان آرزوی موفقیت روز افزون داریم.

پیوندتان با دروس، کوالانسی؛ یادگیری‌تان ناگسستنی و پایدار باد!

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد