دوره جامع آمادگی زبان هفتم در 21 جلسه

دوره جامع آمادگی زبان انگلیسی هفتم

0

دوره جامع آمادگی زبان هفتم در 21 جلسه

دانش آموزانی که از پایه‌ی ششم وارد پایه‌ی هفتم می‌شوند  اکنون با درس‌های جدیدی آشنا می‌شوند که قبلاً نداشته‌اند. یکی از این درس‌ها زبان انگلیسی است. در ابتدای کار دانش آموزان علاقه‌ی زیادی به انگلیسی دارند و دوست دارند که آن را یاد بگیرند ولی کمی بعد به دلایلی علاقه خود را از دست می دهند. حال آنکه زبان یکی از مفیدترین درس‌های مدارس است. در دوره جامع آمادگی زبان  هفتم در 21 جلسه، مشکل دانش آموز به کلی حل می‌شود. چطور؟ ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

مشکل کجاست؟

دلایل مختلفی را می‌توان برای این مورد ذکر کرد.

  • جمعیت بالای کلاس: در اکثر مدارس جمعیت کلاس‌ها بالاست و امکان دارد تا 37 دانش آموز در یک کلاس باشند. ممکن است معلم مهارت بالایی در آموزش زبان داشته باشد اما با وجود تعداد زیاد دانش آموزان، فرصت کافی برای بهبود زبان آن‌ها به صورت کافی و وافی وجود ندارد.
  • نوع نگارش کتاب: کتاب انگلیسی هفتم که چند سالی است در حال تدریس شدن است هنوز هم مشکلات و اشتباهاتی دارد که با وجود تذکر اصلاح نشده‌اند. اساسی‌ترین چالش این کتاب این است که دانش آموز به جای یادگیری حروف الفبای انگلیسی در ابتدای سال، باید آن را در طول سال یاد بگیرد که فرآیند یادگیری را به کلی مختل می‌کند.
  • اطلاعات ناکافی: در سطح ‏بندی کتب آموزش زبان این نکته مورد توجه قرار می‌گیرد که هر سطح، زبان آموز را برای شروع سطح بعدی کاملاً آماده کند. متاسفانه این مهم در تدوین کتب زبان دوره‌های اول و دوم دبیرستان رعایت نشده است. دانش آموز ممکن است به خوبی زبان هفتم را یاد بگیرد ولی به هنگام ورود به پایه هشتم، توانایی ارتباط دانش قبلی خود با چالش‌های جدید را ندارد.
  • خالی بودن کتاب از فرهنگ هدف: هدف ما از یادگیری زبان آشنایی با فرهنگ جامعه‌ای است که قرار است با یادگیری زبان با آن‌ها ارتباط داشته باشیم؛ و اینکه بتوانیم نظرات خود را در مکالمه با دیگران بیان کنیم. متاسفانه کتاب انگلیسی پایه هفتم (Prospect 1) به کلی خالی از فرهنگ هدف که اینجا فرهنگ اروپایی و امریکایی است شده و کتاب به گونه‌ای تدوین شده که تماماً مسائل و مفاهیم ایرانی در آن مطرح می‌شود و رنگ و بویی از فرهنگ هدف که برای دانش آموز جذابیت دارد نیست.

برای مثال به جای بیان پوشش افراد انگلیسی زبان، به بیان پوشش داخل کشور پرداخته شده و کلماتی مانند Chador در کتاب استفاده شده‌اند که کاربرد بسیار کمی بین انگلیسی زبانان دارد.

اینکه از فرهنگ ایرانی نیز در نگارش کتاب استفاده شده بد نیست ولی نباید فرهنگ هدف به کلی حذف شود چرا که باعث می شود کتاب برای دانش آموزان جذابیتی نداشته باشد و یادگیری آن نیز چندان کاربردی نباشد.

  • نامفهوم بودن فایل‌های صوتی: چند دهه قبل تلاش می‌شد که زبان آموزان کاملاً لهجه‌ی امریکایی یا بریتانیایی را فرا بگیرند و چیزی جز این، مورد قبول نبود؛ اما امروزه مفهومی به عنوان World Englishes مطرح شده که در آن تمامی تفاوت‌های لهجه‌ای مورد قبول واقع شده و داشتن لهجه‌ی فارسی یا ترکی به هنگام مکالمه‌ی انگلیسی تقبیح نمی‌شود.

متاسفانه خوانش تدوین کنندگان کتاب زبان هفتم از قاعده‌ی فوق اشتباه بوده. درست است که ما لهجه داشتن را نباید تقبیح کنیم ولی باید منبع مناسبی در اختیار زبان آموز قرار دهیم تا توانایی فهم مطلب را داشته باشد. حال آنکه فایل‌های صوتی کتاب با لهجه‌های متفاوت و با اشتباهات فراوان ضبط شده‌اند که فرآیند یادگیری را برای دانش آموز مختل می‌کند. برای فایل های صوتی از دانش آموزان بدون دانش کافی استفاده شده که فهم مطلب را بسیار دشوار می‏ کند.

 

دوره جامع آمادگی زبان هفتم چطور با این چالش‌ها مقابله می‌کند؟

تلاش ما در دوره‌ی جامع آمادگی زبان هفتم دو چیز است:
  1. دانش آموز بتواند مفاهیم انگلیسی کتاب را به صورت مکالمه محور فرا بگیرد.
  2. دانش آموز در امتحانات انگلیسی مدرسه عملکردی قوی داشته باشد.

رویکرد مکالمه محور

تلاش در دوره جامع آمادگی زبان هفتم این است که زبان آموزان همه‌ی مهارت‌های زبانی خود شامل شنیداری، گفتاری، خوانداری و نوشتاری را تقویت کنند ولی تمرکز اصلی روی مهارت گفتاری و مکالمه‌ی آنان است.

مکالمه زبان به جهت دستیابی به این هدف از منابع معتبر در کنار کتاب درسی استفاده شده و دانش آموز کاملاً خود را درگیر مکالمه و ارتباط با زبان انگلیسی می‌کند. تلاش می‌شود دانش آموز به بیشترین میزان ممکن در معرض زبان انگلیسی (Exposure) قرار بگیرد تا مهارت درک زبان و بیان نظرات به انگلیسی در او تقویت شود.

 

ارائه تمارین هدف‏دار

یکی از اشکالات اصلی کتاب زبان هفتم Prospect 1 این است که تمارین ارائه شده در کتاب کار متناسب با کتاب دانش آموز نیست و باعث یادگیری در دانش آموز نمی‌شود. به همین دلیل در هر جلسه از دوره جامع آمادگی زبان انگلیسی هفتم تمارین و تکالیف هدف‏دار و استانداردی به دانش آموز ارائه می‌شود که یادگیری را تمدید و تثبیت کند.

 

رفع اشکال

برخی از دانش آموزان در سال‏های بالاتر اشکالاتی را در مکالمه‌ی انگلیسی از خود نشان می‌دهند که دلیل آن عدم رفع اشکال در سال‌های پایین‏تر به خصوص هفتم است. دلیل این اشکالات ریشه‌ای این است که:

  1. فرصت کلاس‌ها محدود است و معلم گرامی با وجود مهارت و تسلط کامل، فرصت کافی برای رفع اشکال ندارد؛
  2. برخی از دانش آموزان به دلیل اینکه وارد محیط جدیدی شده‌اند خجالتی هستند و سعی می‌کنند کمتر در کلاس صحبت کنند تا بین هم کلاسی‌های خود شرمسار نباشند. گوشه‏گیری در پایه هفتم ممکن است باعث شود که دانش آموز در سال‌های بعد نیز همین روند را ادامه دهد و نتواند استعداد واقعی خود را نشان دهد.

در دوره جامع آمادگی زبان هفتم به تمامی اشکالات زبان آموزان پرداخته می‌شود و بصورت دوره‌ای مرور می‌شوند تا یادگیری صحیح حاصل شود.

 

آمادگی برای آزمون‌های گفتاری، شنیداری و کتبی

در نوبت اول و دوم زبان هفتم سه امتحان از دانش آموزان گرفته می‌شود:

  1. امتحان کتبی (10 نمره)
  2. امتحان گفتاری (5 نمره)
  3. امتحان شنیداری (5 نمره)

مجموع این نمرات نمره‌ی پایانی در نظر گرفته می‌شود. دانش آموزان در دوره جامع آمادگی زبان هفتم با تمرکز روی همه‌ی مهارت‌های زبانی خود، برای این آزمون‌ها آماده می‌شوند.

 

ارائه‌ی مفهومی مطالب

کلاس امادگی زبان هفتمتمارین و مطالبی که در کتاب زبان هفتم ارائه شده‌اند با وجود اینکه مناسب هستند اما به شیوه‌ی گیج کننده‌ای ارائه شده‌اند. برخی دانش آموزان به همین دلیل نمی‌توانند بین مطالب ارائه شده در کتاب ارتباط معنادار ایجاد کنند. حال آنکه در دوره جامع آمادگی زبان هفتم این مشکلات رفع می‌شوند.

 

در انتها، در دوره جامع آمادگی زبان هفتم

 تلاش می‌شود که زبان آموز در معرض خوانش درستی از آموزش زبان انگلیسی قرار بگیرد و منابع مناسبی برای یادگیری در اختیار داشته باشد. پایه هفتم به دلیل اینکه سنگ بنای سال‌های بالاتر را می‌گذارد اهمیت ویژه‌ای دارد. دانش آموزان اکثراً دو درس را دروس دشوار می‌بینند که یکی زبان و دیگری ریاضی است؛ ولی با پایه‌ی قوی و درست می‌توان این مشکل را رفع کرد.

 

برای شرکت در این دوره  و کسب اطلاعات بیشتر می‏توانید با ما تماس بگیرید.

 

نکته: این دوره به صورت تماماً آنلاین برگزار می‌گردد؛

مدت زمان هر جلسه 1 ساعت است؛

حداکثر نفرات هر کلاس 4 نفر است؛

هزینه برای هر نفر 350 هزار تومان؛

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد