منابع کنکور زبان 99 چیست؟ و برای کنکور زبان 99 چه بخوانیم؟

0

منابع کنکور زبان 99 چیست؟ و برای کنکور زبان 99 چه بخوانیم؟

روال سوالات کنکورهای گذشته نشان می‌دهد که داوطلب کنکور تخصصی زبان باید تمامی مباحث را به طور کامل در سطحی فراتر از کتاب‌های درسی بشناسد.

اما اینکه چرا سازمان سنجش، منابعی فراتر از کتاب درسی معرفی نمی‌کند و چه هدفی را از معرفی نکردن منابع کنکور زبان تخصصی دنبال می‌کند،بر ما پوشیده است! شما را نمی‌دانم؟!

همچنین صرفا تکیه برکتاب درسی برای رسیدن به نتیجه مطلوب هرگز کافی نخواهد بود. از طرفی چون منبع دقیقی هم تاکنون از طرف سازمان سنجش به عنوان منابع کنکور زبان 99 معرفی نشده ما برای اینکه شما داوطلب عزیز برای انتخاب منابع دچار سردر‌‌گمی نشوید سعی کرده‌ایم از میان منابع پر‌شمار، مشهور‌ترین منابع که بیشتر مورد استفاده داوطلبان قبلی در این رشته بوده را به شما معرفی کنیم. امید است که راه‌گشا باشد.

منابع کنکور زبان 99

منابع عمومی که کاملا مشخص است و شامل دروس عمومی رشته تجربی یا ریاضی است! اما منابع تخصصی برای زیر‌گروه‌های یک تا چهار متفاوت است.

زیر‌گروه 1 برای زبان انگلیسی، زیر‌گروه 2 برای زبان آلمانی، زیر‌گروه 3 برای زبان فرانسه و زیر‌گروه 4 برای سایر زبان‌های خارجی است.

در زیر‌گروه 1 منبع زبان خارجه عمومی با توجه به انتخاب شما می‌تواند انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی یا ایتالیایی باشد اما منبع زبان تخصصی فقط و فقط زبان انگلیسی است.

در زیر‌گروه 2 منبع زبان عمومی و منبع زبان تخصصی هر دو به زبان آلمانی است.

در زیر‌گروه 3 منبع زبان عمومی و منبع زبان تخصصی هر دو به زبان فرانسه است.

در زیر‌گروه 4 درس زبان تخصصی ضریب صفر دارد اما منبع زبان عمومی مانند زیر‌گروه یک انتخابی است.

منابع کنکور زبان 99 برای زیر‌گروه 1 :

منابع اصلی برای نظام قدیم و جدید شامل تمام کتاب‌های زبان انگلیسی دوره متوسطه‌ است.

و اما برای منابع کمک درسی 3 جلد اول کتاب زبان انگلیسی انتشارات شبقره نوشته آقای کیاسالار و کتاب زبان عمومی سری عمران (در سطح کارشناسی ارشد) پیشنهاد می‌شود.

برای یادگیری و تمرین بیشتر روی بحث متن خوانی که اهمیت فوق‌العاده‌ای در کنکور‌های اخیر پیدا کرده است می‌توانید از کتاب درک متن به زبان ساده دکتر شهاب اناری استفاده نمایید.

از دیگر کتاب‌های دکتر شهاب اناری می‌توان کتاب واژگان و اصطلاحات زبان انگلیسی ویژه کنکور منحصرا زبان انتشارات مبتکران را نام برد.

اگر فقط تمایل به یک مجموعه کامل دارید، پکیج زبان کامل دکتر شهاب اناری را تهیه نمایید.

از آنجا که طراح سوال، سازمان سنجش است سعی کنید کتاب Bridging the gap new را هم که از انتشارات سازمان سنجش است مطالعه کنید. برای افزایش دامنه لغات خود می توانید از کتاب Absolutely Essential word 504 و vocabulary in use استفاده کنید.

کتاب سبز آموزش گرامر منحصرا زبان کانون فرهنگی آموزش و همچنین کتاب کنکور تخصصی زبان قلم‌چی جلد آبی نیز مفید است.

برای سوالات language functions داوطلب باید اصطلاحات روزمره و گفتاری زبان انگلیسی آشنا باشد. یکی از منابع خوب می‌تواند بخش listening کتاب‌های تافل باشد.

منابع کنکور زبان 99 برای زیر‌گروه 2:

کتاب Klipp und Klar و کتاب‌های انتشارات هوبر مانند کتاب قرمز هوبر توصیه می شود.

Übungsgrammatik für die mittelstufe و grobes übungsbuch wortschatz

منابع کنکور زبان 99 برای زیر‌گروه 3:

برای یادگیری گرامر کتاب‌های grammaire en dialogue و Nouvell grammaire du françaiss Sorbonne مناسب است.

برای یادگیری لغات،  سری کتاب‌های vocabulaive en progressive توصیه می‌شود.

و برای درک مطلب Ditesmoiun peu وcompréhension écrit (cle) niveau 1 et2 et3 مناسب است.

استاپ پلیز (stop please )!

اگر به دنبال راهی هستید که از دست دروس اختصاصی خلاص شوید،  لطفا توقف کنید و کمی تامل کنید تا در تصمیم خود مرتکب اشتباه نشوید!

درست است که در زیر‌گروه 4 که ضریب زبان تخصصی صفر است،  فقط با خواندن دروس عمومی می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید اما فراموش نکنید امکان انتخاب رشته زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی را به هیچ‌وجه ندارید و فقط می‌توانید زبان های ایتالیایی، اسپانیایی، روسی، ارمنی، ترکی استانبولی، چینی و ژاپنی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب نمایید.

ثانیا شما در کنکور سراسری هم می‌توانید علاوه بر رشته خود در رشته‌های زبان‌های خارجی به طور مستقل امتحان بدهید و در هنگام ثبت‌نام اعلام کنید که فقط در رشته زبان شرکت می‌کنید. بنابراین در درس‌های تخصصی امتحان نمی‌دهید. این تصمیم کاملا درست و عاقلانه است؛ اما شرکت در آزمون منحصرا زبان نه تنها هیچ مزیتی برای شما ندارد بلکه خود را از امکان انتخاب رشته‌‌های دیگر محروم کرده‌اید.

کسی که می‌خواهد در کنکور اختصاصی زبان شرکت کند،  باید دست‌کم در حد میانه یا سطح مقدماتی پیشرفته با زبان آشنایی داشته‌باشد.

علاقه‌مندان به کنکور منحصرا زبان جزء کسانی هستند که از ابتدایی و چه بسا کودکی در کلاس‌های زبان ترمیک شرکت کرده‌اند و در دوران تحصیل و تعطیلات تابستانه،  این کلاس‌ها را ادامه داده‌اند و تا سال دوازدهم به سطح پیشرفته رسیده‌اند؛  بنابراین شرکت در کنکور زبان را ترجیح می‌دهند و به جای دروس اختصاصی همه‌‌ی تلاش خود را روی دروس عمومی متمرکز می‌کنند. به این ترتیب هم شانس رتبه برتر شدن برای افزایش اعتماد به نفس خود را خواهند داشت هم بی‌دلیل وقت خود را صرف دروس اختصاصی نکرده‌اند.

اگر سال دوازدهمی هستید و هیچ‌گونه سابقه شرکت در کلاس‌های زبان را ندارید شرکت در آزمون منحصرا زبان به شما توصیه نمی‌شود چون یاد‌گیری زبان خارجه پروسه زمان‌بری است. حداقل در هفته باید حدود 14 ساعت فقط برای منابع کنکور زبان 99 وقت بگذارید و این باعث می‌شود از یاد‌گیری سایر دروس در طول سال تحصیلی باز بمانید و تاثیر نامطلوبی در معدل شما خواهد داشت . با شرکت در آزمون سراسری هم امکان انتخاب رشته های زبان و هم سایر رشته ها را خواهید داشت.

در کنکور زبان مهم‌ترین عامل موفقیت،  داشتن هوش هیجانی بالاست! رتبه‌های برتر این کنکور به ندرت کسانی بوده‌اند که هدفشان رشته‌های زبان بوده زیرا آنها تفننی و بدون استرس در این کنکور شرکت می‌کردند.

لذت یادگیری با جعبه جادویی!

اگر می‌خواهید یاد‌گیری خود را به بازی و تفریح و سرگرمی تبدیل کنید از جعبه جادویی لایتنر غافل نشوید!

نرم افزار‌های زیادی بر اساس اصول یادگیری دکتر لایتنر طراحی شده‌اند. مهم نیست سیستم عامل شما ویندوز ،ios  یا اندروید باشد کافی است جعبه نرم‌افزاری لایتنر را نصب کنید و از یادگیری لذت ببرید.

مجموعه یادگیری‌های ماکزیمم از محصولات شرکت نارسیس نمونه خوبی از جعبه لایتنر با قیمت مناسب است. این مجموعه  بر اساس منحنی فراموشی ابینگهاوس طراحی شده است. با نصب این نرم‌افزار روی سیستم‌تان شما می‌توانید علاوه بر افزایش دامنه واژگان خود، آنها را تا آخر عمر به حافظه بلند‌مدت خود بسپارید تا هرگز فراموش نشوند.

واژه‌ها درپاسخ به سوالات متن، گرامر و کلوز تست،  اصلی ترین قسمت تخصصی کنکور هستند. تحقیقات نشان داده اگر زبان‌آموزی سه هزار واژه پرکاربرد زبان انگلیسی را بلد باشد،  86 درصد تمام لغات متون انگلیسی برایش آشنا خواهد بود.

بنابراین اگر دامنه واژگان شما کم باشد،  در هر قسمت کنکور منحصرا زبان یک جای کارتان می‌لنگد. جعبه مجازی لایتنر بهترین راه برای افزایش و تثبیت یادگیری واژگان است؛ البته جعبه فیزیکی لایتنر که به جی 5 نیز مشهور شده است برای یادگیری مواردی که جعبه مجازی آن وجود ندارد کارآمد است. بهتر است از روش کدینگ به عنوان مکمل این روش استفاده کنید.

اکسیر سافیکس‌ها و پرفیکس‌ها:

همیشه لازم نیست معنی تمام کلماتی را که می‌خوانید بلد باشید؛ پیشوند‌ها، ریشه‌ها و پسوند‌ها می‌توانند شما را در فهمیدن معنای هزاران کلمه دشوار یاری دهند. با فراگیری معنای رایج‌ترین و پرکاربرد‌ترین پیشوند‌ها (prefixes) و پسوند‌ها (suffixes) قادر به تشخیص و حدس زدن معنای بسیاری از واژه‌ها خواهید بود. با اکسیر فوق و با لغات پیرامونی کلمه ناآشنا در بافت متن،  می‌توانید معنی کلمه‌ای که نمی‌دانید را استنباط کنید!

در پایان استفاده از تکنولوژی روز را برای تقویت تکنیک‌های متن‌خوانی، درک موضوع، برخورد با لغات ناآشنا و استنباط مفاهیم از متن فراموش نکنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد