راهنمای کامل نحوه برگزاری کنکور 99 (کنکور 99 چگونه برگزار می‌شود؟)

0

راهنمای کامل نحوه برگزاری کنکور 99 (کنکور 99 چگونه برگزار می‌شود؟)

نحوه برگزاری کنکور 99 روی شیوه‌ی مطالعه‌ی دانش آموزان و برنامه ریزی‌ای که برای آن دارند تأثیر می‌گذارد. یکی از گروه‌هایی که خیلی تحت تأثیر این مورد قرار می‌گیرند. یکی از این گروه‌ها داوطلبان نظام قدیمی هستند. «کنکور 99 چگونه برگزار می‌شود؟» یکی از اصلی‌ترین سوالهایی است که این گروه و البته گروه نظام جدید خواهند پرسید.

شاید کمی گیج شده باشید و اصلان ندانید که نظام جدید و نظام قدیم چی هستند. خوب در این مطلب به همه‌ی سؤالات شما پاسخ داده خواهد شد.

نظام قدیم و نظام جدید برای کنکور 99 چه هستند؟

نظام آموزشی ما در ایران در دوره‌های مختلف تغییراتی داشته است. یکی از این تغییرات، تغییرات در نظام آن است که مشخص می‌کند هر دوره‌ی تحصیلی چه عنوانی داشته باشد و چند سال طول بکشد. دانش آموزان نظام قدیم تحصیل خود را به‌صورت 5-3-3 سپری کردند که 5 سال ابتدایی، 3 سال راهنمایی و 3 سال نیز دبیرستان بود و یک سال نیز پیش دانشگاهی. این نظام که به آن نظام قدیم گفته می‌شود از سال 1345 تا 1390 عمر کرد. سال تحصیلی 92-1391 بود که نظام آموزشی تغییر کرد. نظام جدیدی‌ها حاصل سیستم 6-3-3 هستند؛ یعنی 6 سال ابتدایی، 3 سال دبیرستان دوره اول و 3 سال دبیرستان دوره دوم.

 

چرا نظام قدیم و جدید تفاوت دارند؟

تفاوت نظام قدیمی‌ها با جدیدی‌ها علاوه بر مقاطع، در کتاب‌ها نیز هست. زمانی که کتاب‌ها فرق کند مسلماً سؤال‌های آن‌ها نیز در کنکور فرق خواهند داشت؛ به همین دلیل است که نظام قدیمی‌ها نگران سؤالات و نحوه برگزاری کنکور 99 هستند چون اگر قرار باشد کنکور بر اساس نظام جدید تعریف شود باید کتاب‌های نظام جدیدی را بخوانند.

کنکور 97 آخرین کنکوری بود که فقط برای نظام قدیمی‌ها برگزار شد. خوب همه‌ی کنکوری‌ها وارد دانشگاه نمی‌شوند و عده‌ای پشت می‌مانند که سال بعد دوباره کنکور بدهند. سوالی که برای نظام قدیمی‌ها مطرح بود این بود که آیا در کنکور 98 قرار است دفترچه سؤال یکسان باشد یا قرار است که کنکور جداگانه‌ای برای نظام قدیمی‌ها برگزار شود. سازمان سنجش برای کنکور 98 دو نوع سؤال طرح کرد، یک سری برای نظام قدیمی‌ها و یک سری برای نظام جدیدها. سوالی که حالا دوباره پیش آمده این است که نحوه برگزاری کنکور 99 چطور خواهد بود و کنکور 99 چگونه برگزار می‌شود؟

بالاخره کنکور 99 چگونه برگزار می‌شود؟ نظام قدیمی‌ها سؤالات جدا دریافت می‌کنند؟

طبق مصوبه‌ی شورای سنجش، کنکور 99 آخرین کنکوری خواهد بود که در آن دو نوع سؤال متفاوت طراحی خواهد شد؛ یعنی نظام قدیمی‌ها می‌توانند برای کنکور 99 دوباره کتاب‌های قدیمی خود را بخوانند. برای مشاهده‌ی مصوبه در سایت سنجش کلیک کنید.

محاسبه‌ی کنکور برای نظام قدیمی‌ها و جدیدها فرق خواهد کرد؟

خیر. قرار نیست که نظام قدیمی‌ها کنکور جداگانه‌ای داشته باشند تنها سؤالات آن‌ها متفاوت خواهد بود. محاسبه‌ی رتبه نیز بر اساس درصد عملکرد هر دانش آموز در کنکور خواهد بود که به این ترتیب مشکلی در محاسبه‌ی رتبه‌ها نخواهد بود. تنها توصیه‌ای که به نظام قدیمی‌ها می‌شود این است که برای کنکور 99 تلاش خود را دو چندان کنند چرا که آخرین کنکوری خواهد بود که برای آن‌ها سؤالات جداگانه‌ای طرح خواهد شد.

 

این بود نحوه برگزاری کنکور 99 و پاسخ این سؤال که کنکور 99 چگونه برگزار می‌شود. اگر موردی بود که در این مطلب گفته نشده است می‌توانید در بخش نظرات برای ما بیان کنید تا پاسخ شما در مطلب درج شود.

 

 

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد