بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99

0

بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99

رضا: سلام مهیار جان

مهیار: سلام آقا رضای گُل

رضا: مهیار جان چطور تونستی درس زبان را 90 بزنی؟

مهیار: زبان را به روش واقعی و منطقی خوندم.

رضا: یعنی چطور؟

مهیار: به لطف استاد خانی نژاد، و راه حل‌های او.

رضا جان بارها در کلاس و مدرسه در مورد درس زبان با همکلاسی های خودمان به تحلیل کنکوری نشسته ایم. در این بحث و گفتگوها بهترین منبع زبان کنکور را زیر ذره بین تعریف و تمجید و یا تمسخر قرار می دهیم. کم نیست از این نشست های دوستانه و من مطمئنم کلاس شما هم درباره تست زنی درس زبان صحبت هایی کرده اید. برای موفقیت در درس زبان ایده های زیادی مطرح می شود. خلاصه بعد از چند ساعت چون و چرا این نشست های کنکوری بار منفی عمیقی در داوطلبان کنکور ایجاد می کند. طرح های کوری مانند:

  1. به جای زبان ادبیات رو بیشتر می زنم
  2. زمان برای پاسخ به زبان کم است
  3. گرامر سخت و گنگ است
  4. ریدینگ ها را نمی توانم بخوانم
  5. منبع خوبی برای زبان پیدا نیست و منابع موجود قطور و مطالعه آن وقت گیره!

خلاصه من هم یکی از طعمه های اندیشه مخرب در مورد درس زبان کنکور بودم. و نهایتا تصمیم گرفته بودم که فقط 2 تست گرامر که یکی همان (whether or not ) را بزنم و بقیه زمان طلایی خودم را به درس ادبیات و عربی اختصاص بدم. در این دور باطل تصمیم نادرست سرگردان بودم تا که با استاد خانی نژاد و آکادمی خانی نژاد آشنا بشم. و تفکراتم را به سختی تغییر دادم:

 

رضا جان درس زبان انگلیسی خیلی شیرین است. هر چقدر برای مطالعه آن وقت بزاری، قطعا در کنکور 99 سود کلانی را درو می کنی. این را من از روی تجربه خودم و رتبه برترهای شهر خودمان می گم. چون درس زبان یکی از منابعی است که درصد کمی از داوطلبان پاسخ می دهند.

  1. در همان زمان کوتاه می توان به سوالات ادبیات پاسخ داد. 
  2. در کمترین زمان می توان به تست های زبان کنکور پاسخ داد.
  3.  پاسخ به تست های گرامر خیلی آسان و ساده است.
  4. ریدینگ را در 4 دقیقه می خوانم و پاسخ می دهم. 
  5. بهترین منبع زبان کنکور را پیدا خواهم کرد.

در حقیقت، درس های ادبیات و دین و زندگی را در همان زمان تعیین شده می توان پاسخ داد. کسانی که درصد تاثیر گذار زبان کنکور را فدای چند سوال ادبیات و دین و زندگی می کنند، کار بسیار اشتباهی می کنند. از آن جایی که مرا میشناسی، می دانی که من یک شخص منطقی هستم. در حقیقت ساختار کنکور را بررسی و زبان کنکور را از دید یک داوطلب شناختم، سپس بهترین منبع زبان کنکور را جستجو کردم.

 

[alert-announce]زبان کنکور کلا 4 بخش دارد[/alert-announce]

1- بخش سوالات مربوط به واژگان و گرامر

این بخش از سوالات کنکور در مجموع 12 تست دارد و 48 درصد زبان کنکور را تشکیل می دهد. عمدتا جملاتی است که یک کلمه به صورت جای خالی حذف شده و جواب درست را در گزینه ها نشان می دهند. 3 گزینه دیگر در هر سوال انحرافی است. ممکن است این سوالات را دیده باشید و ممکن است برای شما جدید باشد. فرقی نمی کند، چنانچه شما با واژگان زبان انگلیسی 3 پایه آشنا باشید، براحتی گزینه های نادرست را خط می زنید.

منبع مناسب برای بخش اول:

آشنایی به لغت های کتاب درسی ضروری است. پس به یک منبع جامع برای لغت ها نیاز دارید. شاید یک جزوه و یک کتابچه این مشکل تو را حل کند.

یکی از منابع خوب، جزوه مجموعه ی لغات مشابه زبان انگلیسی کنکور «توپِ کنکور» است که فقط با پرداخت 10 تومن صاحب این گنجینه پنهان می شوی. برای دانلود روی دکمه [zarinpalpaiddownloads id=”14″] کلیک کنید.

 

[alert-note]منابع برای تسلط به گزینه های انحرافی:

گزینه های انحرافی را معمولا از کتاب نمی دهند. دو منبع جالب و موثر برای این وجود دارد. منبع اول کتاب «504» و منبع دوم کتاب «Oxford word skills – intermediate» البته من منبع دوم را بیشتر تاکید می کنم. رضا جان کتاب 504 خیلی تکراری و خسته کننده شده. من با این که هر دو منبع را مطالعه کردم. ولی متوجه شده که کتاب آکسفورد بیشتر محتوای 504 را پوشش می دهد. علاوه بر آن ساختار کتاب بسیار راحت و در ذهن ماندگار است. لغت های درستی انتخاب کرده و آن ها را با مثال ها و تصاویر به خوبی توضیح داده است. در حالی که 504 خیلی خشک و عصب خوردکن است.[/alert-note]

 

خلاصه کلام:

رضا سعی نکن برای زبان فکرهای بدی بکنی. زبان مثل تاریخ ادبیات جزو مبحث هایی است که هر چقدر روش وقت بزاری نتیجه می دهد. به عبارتی دیگر جواب تمام زحمات تو را در جلسه کنکور بهت می دهد. و تو خوش حال و با اعتماد به نفس داد می زنی زبان را بالای 40 درصد زدم. اما من به این راضی نبودم من دوست داشتم زبان را بالای 90 درصد بزنم. چرا تو دوست نداشته باشی رتبه برتر آِینده، مگه نه!؟

2- سوالات 5 تایی کلوز تست

کلوز تست 5 تا تست دارد و 20 درصد است. یک پارارگرافی را می نویسند و 5 تا از واژگان آن را حذف می کنند و گزینه درست را با 3 گزینه انحرافی نشان می دهند. به عکس زیر نگاه کنید.

بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99
بهترین منبع زبان کنکور برای داوطلبان کنکور 99

این دقیقا همان چیزی است که چند ثانیه قبل بهت گفتم. 5 تا تست ساده با 20 درصد نمره. خواهشا از این تصویری و حروفاتی که میبینی نترس، این همان سخره سستی است که با یک بیل زدن طلای 20 درصدی پشت آن را بر می دارید.

درسته قبول دارم که روش تست زنی این بخش کمی متفاوت است. و وقتی بخواهیم پاسخ دهیم، گیج می شویم و زمان از دست می رود. وقتی روش پاسخ گویی به این تست را بلد باشی، می ترکونی، حتی در کمتر از 2 دقیقه 20 درصد می زنی. من این روش را از استاد خانی نژاد یاد گرفتم. در جزوه خانی نژاد علاوه بر آموزش روش تست زنی این قسمت نمونه های کلیدی کلوز تست را آورده. در کلوز تست از گرامر هم سوال میاد که مطالعه این جزوه کار را یکسره می کند.

منابع این بخش همان منابع بخش اول است؛ ولی برای دسترسی به نمونه سوالات بیشتر می توان از کتاب های میکروطبقه بندی گاج، خیلی سبز و کتاب شهاب اناری استفاده کرد. اما تو می دانی که من برای پزشکی می خواندم و فرصت مطالعه کتاب های قطور را نداشتم و تصمیم گرفتم وقت خودم را برای مطالعه کاغذ صرف نکنم. چون معتقدم انتشاراتی ها برای فروش کاغذ و کسب سود تکرار مکررات می کنند و هر آنچه که لازم نیست در این کتاب ها هست. در حقیقت من به دنبال تکنیک و راه حل بودم که جزوه خانی نژاد به خوبی به آن پاسخ داد.

بخش سوم زبان کنکور و بهترین منبع زبان کنکور برای این بخش چیست؟

ریدینگ کنکور با 2 تا متن و مجموعا 8 تست و 32 درصد از کنکور زبان است. شوخی نیست که این بخش را فقط 10 درصد از داوطلبان کنکور پاسخ می دهند. چون منبعی برای این بخش وجود ندارد. رضا جان ریدینگ و پاسخ به سوال های آن یک هنر و یا یک مهارت است. هر چه اسم آن را بگذاری، منبع نیست.

برای این 20 درصد باید درک مطلب شما رشد کند. طوری که متن را با سرعت بخوانی و به سوالات آن پاسخ دهید. تکنینک هایی برای بالابردن درصد این بخش ارایه شده که من با تکیه بر آن توانستم 10 درصد یعنی 4 تست درست پاسخ بدهم. بد نیست تو هم مقاله «چگونه 8 سؤال بخش ریدینگ کنکور زبان 98 را درست پاسخ دهیم؟» را بخوانی و برای این 20 درصد فکری کنی.

 

 

مقالات خواندنی: 

بهترین استاد زبان در تبریز کیست؟

کنکور منحصرا زبان و 8 سوالی که داوطلبان باید بدانند!

ساختار کنکور زبان 98 با ساختار کنکور زبان 97 چه تفاوتی خواهد داشت؟

تست ریدینگ کنکور مجموعا چند درصد است؟ (روش مطالعه)

کنکور زبان 98 | 7 قانون ضروری برای دانش آموزان نظام 6.3.3

کنکور زبان 98 چه می شود؟ بخوانید و بدانید! روش ها و ترفندهای 98

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد