دانلود طرح درس ششم ابتدایی [روزانه+سالانه] تمام دروس با فرمت ورد [Word]

دانلود طرح درس ششم ابتدایی

2

آنچه در این پُست می‌خوانید:

دانلود طرح درس ششم ابتدایی

داشتن یک طرح درس مناسب برای معلمان ضروری نیست؛ ولی سیستم آموزش و پرورش و مدیر مدرسه از معلمان و آموزگاران انتظار دارند، برنامه مکتوب تدریس خود را به آموزش‌وپرورش ارایه دهند.

این اتفاق نظر بین دانشمندان حوزه آموزش ابتدایی نیز مطرح است. گروهی از متخصصان بر این باور هستند که معلم سرآمد اصلا نیازی به طرح درس ندارد و او آنچه در کلاس پیش می‌آید و آنچه در ذهن دارد می‌تواند نسبت به اداره کلاس و پیگیری اهداف آموزشی ادامه دهد. اما گروهی هم هست که طرفدار پرو پا قرص نوشتن طرح درس هستند. این گروه معتقد هستن که برای همه امور کلاس باید  از قبل برنامه‌ریزی شود و کلاس طبق برنامه پیش برود.

به هر وجه، ما در این صفحه بهترین طرح درس سالانه را برای ششم ابتدایی آماده کرده‌ایم. شما برای دانلود طرح درس سالانه ششم دبستان می‌توانید با افزودن به سبد خرید، طرح‌ درس‌های مورد نیاز خود را جمع‌آوری و نهایتا خرید و دانلود کنید.

طرح درس چیست؟ 

تعریف طرح درس: طرح درس ساختاری سازمان‌یافته و درواقع نقشه‌ای آموزشی است که معلم را در تدریس بهتر و ارتباط موثرتر با دانش آموزانش یاری می‌کند.‌ طرح درس که می‌تواند برای مدت زمان مشخصی تعریف شود مانند طرح درس روزانه، هفتگی و سالانه برگه‌ای شامل روش تدریس، هدف گذاری‌های درسی کوتاه مدت و بلند مدت، هدف‌های اخلاقی و رفتاری، ایجاد انگیزه و ارتباط با درس برای دانش آموزان، بیان نحوه ی ارزشیابی دانش آموزان به صورت تکوینی و نهایی، و در صورت نیاز وسایلی که برای تدریس بهتر استفاده می‌شود؛ همچنین این برگه شامل تمام فعالیت‌هایی است که می‌توان در ساعت کلاس آن را انجام داد نظیر بازدید، کار گروهی، شرکت در سمینار‌های مرتبط و بحث آزاد است که به تقویت مهارت های فردی و گروهی دانش آموز کمک می‌کند.

به بیان دیگر در طرح درس ششم ابتدایی شامل تمام تدابیر، تفکرات و تصمیماتی است که هر معلم همسو با مباحث درسی در نظر می‌گیرد. این طرح اولین بار در سال 1918 توسط فرانکلین بوییت مطرح شد.
دانلود طرح درس ششم ابتدایی [روزانه+سالانه] تمام دروس با فرمت ورد [Word]
دانلود طرح درس ششم ابتدایی [روزانه+سالانه] تمام دروس با فرمت ورد [Word]

معرفی طرح درس پایه ششم ابتدایی:

مدت زمان زیادی از تغییر پایه‌ی اول راهنمایی به ششم ابتدایی نگذشته است و احتمالا اضافه شدن آن به مقطع ابتدایی شما را به یاد نظام قدیم می‌اندازد ولی از آن زمان فرق‌های بسیاری چه در کتاب‌های درسی و چه در خود دانش آموزان ایجاد شده است. قبل از هر چیز بهتر است با ظرافت‌‌های خاص این دوران و حساسیت‌هایی که حتما با آن‌ها روبه رو خواهید شد آشنایی پیدا کنید؛ این امر شما را در جهت ارتباط موثر پیش می‌برد.

اهمیت طرح درس:

چهار راس آموزشگاه، معلم، خانواده و دانش آموز با یک پدیده ی مشترک به نام درس مورد نظر مواجه هستند. هریک از این افراد در ابتدا دغدغه‌ی آن را دارند که قرار است در طول دوره‌ی تدریس با چه مواردی رو به رو گردند و گاهی این دغدغه می‌تواند موجب نگرانی‌های شدید و نزاع گردد.
اهمیت طرح درس آنجا هویدا می‌شود که می‌تواند یک دید مشترک به تمامی افراد داد و آن‌ها را از مسیری که در آن گام برمی‌دارد آگاه ساخت.

ویژگی‌های طرح درس پایه ششم ابتدایی:

برنامه‌ای است که مرتبط با هر درس متفاوت بوده اما کلیات آن را می‌توان به صورت موارد زیر نوشت:

1)روش تدریس: بهتر است ضمن بیان درس ابتدا با مقدمه ای برای آماده کردن ذهن دانش آموز و در انتها با مرور مطالب به طور خلاصه انجام شود. تا جایی که می توان دانش آموز را در بحث یا فعالیت شرکت داده و ذهن او را فعال و کنجکاو کرد
2)هدف های جزئی و اخلاقی و رفتاری: دانش آموز بتواند مهارت‌های حل مسئله، تفکر، تعامل، زندگی، مشاهده و تحقیق، زیبایی شناسی، کار گروهی، خلاقیت، روابط اجتماعی و … فرابگیرد.

3)ارتباط با درس و ایجاد انگیزه: مقدم بر ارتباط دانش آموز با درس باید ارتباط کارآمد و صمیمانه‌ای بین دانش آموز و معلم شکل گیرد؛ معلمان باید تفاوت‌ها را در بین آنان شناسایی کرده و سعی کنند با هرکدام متناسب صحبت کنند. در یک کلاس ممکن است تمام سطوح هوش از دانش آموزان ضعیف تا قوی را داشته باشیم هنر معلم است که بتواند بر اوضاع کنترل پیدا کند. مطالعه کتاب‌های ارتباط موثر با نوجوانان در این زمینه کمک می‌کند تا پس از ارتباط دانش آموز با استاد حال ارتباط با درس با راهکار های کاربردی پیش بیاید؛ این راهکار ها را در بخش فعالیت توضیح می‌دهیم. که همه این‌ها به صورت مکتوب در طرح درس ذکر می‌شود. 

4)ارزشیابی :

الف)تکوینی: که شامل پرسش‌های شفاهی و کتبی در بازه های زمانی نسبتا کوتاه و همچنین با سر فصل‌های کم است.
ب)نهایی: ارشیابی با سرفصل کل کتاب درسی به طوری که از تمام مباحث کتاب حداقل یک سوال آمده باشد.
5)فعالیت: شامل فعالیت‌های مرتبط است مانند بازدید، سخنرانی، کارگاه‌های عملی و تئوری و ….
طرح استاندارد با گرم کردن موضوع مورد بحث و آماده کردن ذهن ها بحث را پیش می‌برد و‌ هم نقشه‌ای هم به دانش آموزان می‌دهد و هم طرحی کلی برای معلمان است، در این صورت سردرگمی برای کسی پیش نمی‌آید.
دروس ششم ابتدایی:

درس ریاضی ششم ابتدایی

زمانی تاکید کتاب‌های درسی ریاضی بیشتر بر توانایی انجام دادن محاسبات بود؛ اما در رویکرد جدید ضمن توجه به این هدف تاکید اصلی بر پرورش قوه‌ی تفکر و تعقل و رشد توانایی حل مسئله است. ساختار کتاب حاضر شامل سه بخش (فعالیت)، (کار در کلاس) و (تمرین ) است. هدف از بخش (فعالیت) آشنایی دانش آموزان با مفهوم درس و سهیم کردن، بررسی کردن، حدس و آزمایش، توضیح راه حل، مرتب کردن، قضاوت در مورد یک راه حل و مقایسه‌ی راه‌حل‌های مختلف است.

درس فارسی پایه ششم ابتدایی

زبان فارسی جایگاه ویژه‌ای دارد چون از سویی هویت فرهنگی دانش‌آموزان را شکل می‌دهد. و از دیگر سوی درگاه رفتن به دنیای آموزش و یادگیری دیگر علوم و فضایل است. در این کتاب هدف تقویت مهارت‌های خوانداری، نوشتاری و مهارت‌های فرازبانی همچون تفکر، نقد و تحلیل است.

نگارش پایه ششم ابتدایی

این کتاب شامل بخش های زیر است:
الف) فعالیت های املایی و دانش زبانی: شامل تمرین های نوشتاری با مقصود سنجش و ارزشیابی از آموخته های املایی و نکات زبانی .
ب) نگارش: این کتاب نوشتن اولیه و ساده و سیر نوشتن از کلمه تا کلام را آموزش می دهد؛ نخست انتخاب و کاربرد کلمه سپس واژه و ترکیب سازی تا نوشتن عبارت .
پ) کارگاه نویسندگی: به کار بردن همه‌ی مهارت‌های بالا همراه با خلاقیت برای نوشتن انشاء.
ت) درک متن: شامل بخش‌های پرسشی در جهت تکمیل فرآیند یادگیری است.
ث)هنر و سرگرمی: با دو هدف بازآموزی آموخته ها و تنوع آفرینی نوشته شده است.به نوعی جمع بندی آموخته ها همراه با تمرین های خوشنویسی در جهت رشد جنبه های هوش زیبایی شناسی و هنری دانش آموزان می باشد.

تفکر و پژوهش پایه ششم ابتدایی

این کتاب در پی تقویت روش و منش تفکر و تعقل دانش اموزان بر اساس فطرت خدادادی آنان است بنابراین بر پرورش توانایی انتخاب و تصمیم گیری، کاوشگری، قضاوت و ارزشیابی دانش آموزان تمرکز دارد. 
براساس کتاب کوشش انسان برای درک واقعیت‌های خلقت و کشف فعل خداوند تعریف شده است.

علوم تجربی پایه ششم ابتدایی

در همین راستا شناخت و استفاده‌ی مسولانه‌ی از طبیعت به مثابه بخشی از خلقت الهی با هدف آموختن از آن برای ایفای نقش سازنده در ارتقای سطح زندگی فردی، خانوادگی‌، ملی و جهانی از ضرورت‌های علوم تجربی قلمداد می‌شود.

هدیه های آسمانی پایه ششم ابتدایی

تلاش از مباحث این کتاب ارتباط با دین و خداوند هستی می باشد شامل آیات و حدیث و نیایش می باشد. 

آموزش قرآن پایه ششم ابتدایی

هدف انس دانش آموزان با کتاب الهی و یادگیری قرائت صحیح قرآن می باشد.

مطالعات اجتماعی

مقصود یادگیری تعاملات مختلف انسان در محیط های گوناگون و زمان‌های مختلف شامل تعاملات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی … است.

کار و فناوری پایه ششم ابتدایی

این کتاب زمینه‌ای برای مهارت آموزی و یادگیری فنون مختلف به صورت عملی برای دانش آموزان فراهم کرده است.

دانلود طرح درس ششم ابتدایی

همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم، داشتن یک طرح درس استاندارد، به شما در مدیریت کلاس و استفاده بهینه از زمان کلاس کمک می‌کند. همچنین با دانلود طرح درس ششم ابتدایی و ارایه آن به مسئولان آموزش‌وپروش (مدیر مدرسه، راهنما و بازرسان بالقوه) چگونگی فعالیت خود را در کلاس به آن‌ها ثابت می‌کنید. 

ما در آژانس کنکور بستری فراهم کرده‌ایم که شما با دانلود طرح درس ششم ابتدایی تمام دروس به بخشی از نیازهای خود پاسخ دهید. 

برچسب‌ها: دانلود طرح درس پایه ششم ابتدایی , دانلود طرح درس برای پایه ششم, دانلود طرح درس سالانه ششم ابتدایی , دانلود طرح درس روزانه ششم ابتدایی 
۲ نظرات
  1. 9372025733 می‌گه

    با سلام
    لطفاً بگید چطور پیگیری کنیم برای اینکه فایلی که خریدیم به دستمون برسه

    چیزی به ایمیل ما ارسال نشده

    1. مدیر می‌گه

      بله قطعا به ایمیل شما لینک ها ارسال می شود. اما بعد از یک ماه لینک ها اکسپایر می شود. بنابراین بهتر است حداکثر تا ۳۰ روز فایل را دانلود و به سیستم خود منتقل کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد