آژانس کنکور، منبع دانلود طرح درس زبان انگلیسی

منبع دانلود طرح درس

2

دانلود طرح درس زبان انگلیسی

معلمی بهترین تدریس را انجام می‌دهد که هدفمند باشد. هدفمند بودن یعنی برنامه داشتن. معلم باید برای هر قدمی که در کلاس انجام می‌دهد برنامه داشته باشد و برای آن نیز هدفی داشته باشد. اگر از معلمی پرسیدند چرا این قسمت را اینطور تدریس کردید؟ پاسخ معلم باید براساس سند و مدرک باشد که طبق فلان نظریه و فلان کتاب این قسمت را اینطور تدریس کردم. هدفمند بودن تدریس کاری حرفه‌ای است و به همین دلیل نیاز است که معلم برای رسیدن به آن طرح درس داشته باشد. داشتن طرح درس زبان انگلیسی در کلاس زبان هم بسیار مهم است. اما همه‌ی ما معلمان زمان کافی را نداریم تا بتوانیم برای همه‌ی کلاس‌های خود طرح درس انجام دهیم پس بهتر است که به دنبال دانلود طرح درس زبان انگلیسی از منبعی معتبر و مناسب باشیم. خوب اگر شما به دنبال طرح درس زبان انگلیسی پایه‌های مختلف هستید به جای خوبی مراجعه کرده‌اید.

دانلود طرح درس زبان انگلیسی از «آژانس کنکور» چه برتری‌ای دارد؟

همکار عزیز و مدرس زبان انگلیسی، طرح درس زبان انگلیسی که در آژانس کنکور قرار گرفته است دارای ویژگی‌های زیر است که آن را نسبت سایر طرح درس‌هایی که در اینترنت وجود دارند متمایز می‌کند:

استفاده از تکنیک مکالمه محور

دانلود طرح درس زبان انگلیسی‌ای که نتواند به هدف شما از تدریس این درس که مکالمه‌ی زبان انگلیسی است، برسد فایده‌ای نخواهد داشت. حتی اجرای آن نیز در کلاس تنها وقت هدر دادن خواهد بود. ما این ویژگی را در طرح درس زبان انگلیسی خود در نظر گرفته‌ایم. طرح درس‌ها تماماً براساس اهداف کتاب درسی و همچنین نیاز دانش آموزان و معلم طراحی شده‌اند. می‌توانید اطمینان حاصل کنید که طرح درس‌های قرار گرفته در سایت آژانس کنکور می‌توانند به شما کمک کنند تا تدریس مکالمه محور بهتری در کلاس داشته باشد.

در نظر گرفتن همه‌ی مهارت‌ها

درست است که تلاش ما در تدریس کتاب‌های Prospect و Vision این است که دانش آموزان را به لحاظ مکالمه زبان انگلیسی قویتر کنیم اما مهارت‌های نوشتاری، شنیداری و همچنین خواندن متن نیز باید تقویت شوند. در کتاب نیز مشاهده می‌شود که هر بخشی از کتاب به قسمتی اختصاص داده شده است. با دانلود طرح درس زبان انگلیسی از سایت آژانس کنکور می‌توانید مطمئن باشید که به هدف هر بخش نیز رسیدگی شده است؛ یعنی طرح درس تدریس بخش Reading روی مهارت خواندن متن و درک مطلب دانش آموزان تمرکز خواهد کرد. همکار گرامی، شما نیز به عنوان معلمی حرفه‌ای خود نیز می‌توانید تغییرات لازم را در طرح درس بدهید و همچنین نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

زمان بندی مناسب

شما در هر کلاسی میزان محدودی از زمان را در اختیار دارید. هنر معلم نیز این است که با مدیریت زمان مناسب در کلاس بتواند مطالب را بدون عجله در زمان مناسب به پایان برساند. گاهی نیز ممکن است که زمان در کلاس اضافه بیاید که این مورد هم معضلی است. تمام طرح درس‌هایی که در سایت می‌توانید دانلود کنید دارای زمان بندی هستند و متناسب با زمان کلاس در نظر گرفته شده‌اند.

بودجه بندی حجم تدریس

ما در طرح درس خود میزانی را برای هر جلسه مشخص کرده‌ایم. مثلاً با دانلود طرح درس زبان انگلیسی پایه دهم، درس چهارم شما طرح درسی دریافت می‌کنید که در آن حجم مطلب متناسب با سطح درک و توان یادگیری دانش آموزان است. مسلماً ما در طرح درس خود دانش آموزان حد وسط را در نظر گرفته‌ایم. اگر دانش آموزان شما کمی از سطح متوسط بالاتر هستند و یا پایین‌تر هستند خود شما به عنوان معلم زبان انگلیسی می‌توانید حجم مطالب را در هر جلسه کمتر کنید. این معلم است که با هوش حرفه‌ای خود تدریس را با توانایی‌های دانش آموزان هماهنگ کند.

پیش بینی مشکلات احتمالی در کلاس

هیچ زمان نمی‌توان گفت که هیچ مشکلی در کلاس و در فرایند تدریس رخ نخواهد داد. ممکن است شرایطی پیش بیاید که در صورت آماده نبودن فرآیند تدریس مختل شود. با دانلود طرح درس زبان انگلیسی از سایت ما متوجه خواهید شد که برای هر بخش از تدریس از ابتدا تا انتها مشکلاتی که ممکن است در فرآیند یادگیری دانش آموزان و تدریس شما پیش بیاید را نوشته و راه حل مناسب آن بر اساس اصول آموزش زبان انگلیسی را نیز قرار داده‌ایم.

توجه به تعامل بین معلم دانش آموز، دانش آموز دانش آموز و معلم دانش آموزان

همکار گرامی حتماً می دانید که فرآیند یادگیری می‌تواند بسته به نوع تعامل بین معلم و دانش آموزان و بین خود دانش آموزان تفاوت داشته باشد. در طرح درس‌هایی که می‌توانید از آژانس کنکور دانلود کنید می‌توانید مشاهده کنید که نوع تعامل نیز مشخص شده است تا بر اساس آن بتوانید فرآیند تدریس زبان انگلیسی خود را به شیوه‌ای هدفمند انجام دهید.

تنوع در تکنیک‌ها

همانطور که می دانید همه‌ی درس‌های کتب انگلیسی مدارس دارای الگویی خاص هستند که از آن‌ها پیروی می‌کنند. مثلاً الگوی دروس در کتاب Vision 1 به‌صورت زیر است:

Get Ready

Conversation

New Words & Expressions

Reading

Grammar

Listening & Speaking

Pronunciation

Writing

What You Learned

اگر در تدریس معلمی تنوعی وجود نداشته باشد پس از مدتی دانش آموزان کسل شده و یادگیری برای آن‌ها کاری خسته کننده خواهد شد. مثلاً معلمی را در نظر بگیرید که مدام از تکنیکی مشابه برای تدرس لغات استفاده می‌کند پس از مدتی تدریسش کسل کننده خواهد شد، هم برای خود معلم و هم دانش آموزان. ما این مورد را در طرح درس‌های خود در نظر گرفته‌ایم و از تکنیک‌های متنوع برای بخش‌های مشابه استفاده کرده‌ایم.

تدریس معلم باید هدفمند باشد تا بتواند دانلود طرح درس زبان انگلیسی برای همکاران گرامی ما در پایه‌های مختلف قابل دسترسی است:

دانلود طرح درس زبان هفتم

پایه هفتم اولین سالی است که دانش آموزان با زبان انگلیسی آشنا می‌شوند. اگر سابقه‌ی تدریس در کلاس اول ابتدایی را داشته باشید متوجه خواهید شد که دانش آموزان تا اواسط سال تحصیلی چندان پیشرفتی در درس‌های خود ندارند و انگار هیچ‌چیزی از تدریس متوجه نمی‌شوند؛ اما پس از چند ماه که از مهرماه می‌گذرد ناگهان شروع می‌کنند به متوجه شدن و پیشرفت قابل‌توجهی می‌کنند. در زبان انگلیسی هفتم نیز به‌احتمال‌زیاد این فرآیند را مشاهده خواهید کرد. یکی از چیزهایی که می‌تواند در فرآیند تدریس زبان هفتم به شما کمک کند این است که برنامه داشته باشید.

با دانلود طرح درس زبان هفتم برای هر حرکت خود برنامه داشته باشید و بدانید که دقیقاً باید در کلاس چه‌کار کنید. به دلیل اینکه قرار است از همان ابتدای سال شروع به تدریس الفبای زبان انگلیسی و برخی از لغات مهم کنید باید اصولی پیش بروید. اصولی پیش رفتن یعنی اینکه طبق قاعده‌های آموزش زبان انگلیسی پیش بروید که کاربردی باشند و دانش آموزان بتوانند در کمترین زمان ممکن و بیشترین بازده الفبا را یاد بگیرند. همچنین زمان شما برای آموزش الفبا نیز محدود است. در دانلود طرح درس زبان هفتم ما این نیاز را نیز در نظر گرفته‌ایم و می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید در ابتدا الفبا را به دانش آموزان خود بیاموزید و سپس مراحل بعدی کتاب را پیش ببرید.

دانلود طرح درس سالانه زبان هفتم [zarinpalpaiddownloads id=”29″]
دانلود طرح درس نمونه تدریس الفبا پایه هفتم [zarinpalpaiddownloads id=”28″]
    • دانلود طرح درس زبان هشتم
دانلود طرح درس سالانه زبان هشتم [zarinpalpaiddownloads id=”36″]
دانلود طرح درس به درس دروس 1و 2 و 3 پایه هشتم [zarinpalpaiddownloads id=”32″]
دانلود طرح درس روزانه زبان هشتم – درس اول جلسه ی اول [zarinpalpaiddownloads id=”39″]
دانلود طرح درس روزانه زبان هشتم – درس پنجم جلسه اول [zarinpalPaidDownloads id=”87″]

دانلود طرح درس زبان نهم

 

دانلود طرح درس سالانه زبان نهم [zarinpalpaiddownloads id=”37″]
دانلود طرح درس روزانه زبان نهم درس اول جلسه اول [zarinpalpaiddownloads id=”40″]
دانلود طرح درس روزانه زبان نهم درس اول جلسه دوم [zarinpalpaiddownloads id=”42″]
دانلود طرح درس روزانه زبان نهم درس اول جلسه سوم (گرامر) [zarinpalpaiddownloads id=”41″]
دانلود طرح درس روزانه زبان نهم درس اول جلسه چهارم (اتمام درس) [zarinpalpaiddownloads id=”43″]
دانلود طرح درس زبان دهم
دانلود طرح درس سالانه زبان دهم [zarinpalpaiddownloads id=”33″]

 

دانلود طرح درس زبان یازدهم
طرح درس سالانه [zarinpalpaiddownloads id=”34″]
طرح درس روزانه – جلسه اول [zarinpalpaiddownloads id=”38″]

 

دانلود طرح درس زبان دوازدهم
طرح درس سالانه زبان دوازدهم [zarinpalpaiddownloads id=”35″]
روزانه دوازدهم – درس اول [zarinpalpaiddownloads id=”45″]
روزانه دوازدهم – درس دوم
روزانه دوازدهم – درس سوم
دانلود 3 فایل بالا به صورت یکجا

 

۲ نظرات
  1. جعفر می‌گه

    طرح درساتون خیلی عالی بود. ممنون

    1. مدیر می‌گه

      سپاس

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد