دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد

دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد

0

دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد برای موبایل

آموزش آنلاین از طریق اپلیکیشن شاد در ابتدا مشکلات زیادی داشت. این مشکلات به حدی بود که تعدادی از دانش‌آموزان نتوانستند آموزش مناسب را از طریق این اپلیکیشن دریافت کنند و از طرفی معلمین نیز برای تولید محتوای آموزشی الکترونیک آماده نبودند. اما کم کم مشکلات حل شد و دیدیم که چقدر می‌توان از این اپلیکیشن ملی فایده برد. به‌زودی امکان دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد فراهم می‌شود. می‌دانید چه امکاناتی قرار است در نسخه جدید اپلیکیشن شاد قرار داده شود و چه مشکلاتی رفع خواهند شد؟ پس با ما همراه باشید.

 

افزایش ظرفیت سیستم مرکزی

تمام داده‌هایی که باید در اپلیکیشن قرار داده شوند و اطلاعاتی که از طرف کاربران به هنگام ثبت‌نام ارسال می‌شد باید پردازش و ذخیره شوند. در ابتدای کار به دلیل حجم بسیار بالای کاربران سیستم خطای 403 می‌داد. خطای 401 زمانی رخ می‌دهد که تقاضای زیادی ارسال شود و سیستم از پاسخگویی به آن‌ها بازمی‌ماند. با تمدیدهایی که صورت گرفته این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت، شما با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد دیگر با این مشکل مواجه نخواهید شد.

آموزش تولید محتوای اموزشی

مشکل احراز هویت در اپلیکیشن شاد

منظور از احراز هویت در اپلیکیشن شاد چیست؟

زمانی که دانش‌آموز اپلیکیشن شاد را نصب می‌کند، در ابتدا باید شماره تلفن خود را وارد کند تا حساب او فعال شود. در صفحه اصلی اپلیکیشن به‌جز کانال پشتیبانی شاد گروه یا کانال دیگری وجود ندارد. دانش‌آموزان یا معلمان باید روی قسمتی با عنوان ورود ضربه بزنند تا وارد قسمت اضافه کردن دانش‌آموز یا معلم شوند. سپس به صفحه دیگری هدایت می‌شوند که در آنجا باید اطلاعات شناسنامه‌ای دانش‌آموز یا اطلاعات پرسنلی معلم وارد شود؛ سپس گروه‌های کلاسی و درسی مختلف نمایش داده می‌شود. به فرایند وارد کردن اطلاعات شخصی احراز هویت گفته می‌شود.

مشکلی که در قسمت احراز هویت وجود داشت در ابتدا این بود که این صفحه احراز هویت اصلاً نمایش داده نمی‌شد. خطای 401، 501 و سایر خطاها بروز می‌داد و کاربر نمی‌توانست به گروه‌های کلاسی دسترسی داشته باشد. دلیل این مشکل این بود که اطلاعات ثبت شده در سیستم دیجیتال آموزش‌وپرورش هماهنگی زیاد و کاملی با اپلیکیشن شاد نداشت و این مشکل اکنون تا حدود زیادی رفع شده است.

با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد، کاربران دیگر با این خطا مواجه نخواهند شد و فرآیند احراز هویت نیز سریع‌تر انجام خواهد شد.

 

امکان پخش زنده

لایو یا پخش زنده قابلیتی است که نرم‌افزارهایی مانند اینستاگرام از آن بهره می‌برند. نیاز به پخش زنده در نرم‌افزارهای آموزشی بیشتر از سایر اپلیکیشن‏هاست. تدریس از طریق انلاین و بصورت زنده می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان و انرژی معلمان جهت تولید محتوای آموزشی شود و دانش‌آموزان هم از تجربه اموزشی بهتری برخوردار شوند.

قابلیت اجرای اپلیکیشن شاد جدید روی رابط‌های کاربری مختلف

اپلیکیشن شاد در ابتدا برای گوشی‌های اندرویدی طراحی شده بود و برای گوشی‌هایی که سیستم عامل iOS داشتند نمی‌توانستند از امکانات این اپلیکیشن استفاده کنند. برای کاربرانی که از گوشی‌های با سیستم عامل iOS استفاده می‌کنند می‌توانند با استفاده از نسخه تحت وب شاد استفاده کنند. علاوه بر این کاربران زیادی نیز وجود دارند که به دلایل مختلف نیاز دارند تا از طریق سیستم خانگی خود متصل به نرم افزار شاد شوند که با طراحی نسخه تحت وب این مشکل این عزیزان نیز حل شد.

برخی از سؤالات رایج:

آیا امکان ارسال و دریافت فایل از طریق نسخه تحت وب وجود دارد؟ بله. نسخه تحت وب تمامی امکانات نسخه اندرویدی را داراست.

از کجا می‌توان نسخه iOS اپلیکیشن شاد را دریافت کرد؟ اپلیکیشن شاد بصورت دقیق نسخه iOS ندارد و این دسته از کاربران باید از نسخه تحت وب به آدرس https://shadweb.iranlms.ir/ استفاده کنند.

 

چه فرمت‌هایی در نسخه جدید اپلیکیشن شاد پشتیبانی می‌شوند؟

با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد شما می‌توانید انواع فایل‌های مختلف با فرمت‌های متنوع، از فایل صوتی، تصویری، مخاطب، موقعیت جغرافیایی را ارسال کرد. نکته‌ای که باید دقت داشت این است که فایل‌ها صوتی و ویدئویی ارسالی در شاد که توسط معلمان محترم ارسال می‌شود بهتر است با فرمتی باشند که دانش‌آموزان بتوانند در گوشی‌های خود پخش کنند. فرمت پیشنهادی برای تولید محتوای آموزشی با خروجی ویدئو، mp4 است.

محدودیتی که در حجم فایل‌ها وجود داشت نیز با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد برداشته شده است و می‌توان فایل‌های اموزشی را با حجم‌های متنوع ارسال کرد.

 

امکان تماس صوتی و تصویری در برنامه شاد وجود دارد؟

خیر. امکان تماس‌های صوتی و تصویری برای کاربران وجود ندارد. تنها معلمان می‌توانند با دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد برای مخاطبان یا گروه‌های کلاسی پخش زنده داشته باشند.

 

گروه‌های کلاسی چه زمانی تشکیل می‌شوند؟

گروه‌هایی که در سال تحصیلی گذشته فعال بودند در اواسط مردادماه به طور کلی حذف شدند و محتواهای آن‌ها نیز به طور کلی پاک شده است. گروه‌های جدید بصورت درس به درس و کلاس به کلاس با اغاز سال تحصیلی یعنی در 15 شهریورماه 99 ایجاد خواهند شد.

 

چه میزان از کلاس‌ها در برنامه شاد تشکیل خواهد شد؟

تشکیل کلاس‌ها در مناطقی که توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان مناطق قرمز مشخص شده‌اند کاملاً بصورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن شاد خواهد بود.

مناطق هشدار یا همان زرد نیز کلاس‌ها بصورت گروه بندی و نیمی حضوری و نیمی آنلاین تشکیل خواهد شد.

مناطقی که سفید هستند نیز کلاس‌ها بصورت حضوری تشکیل خواهد شد ولی موردی که باید دقت داشت این است که دانش‌آموزان در این حالت نیز دسته بندی خواهند شد و بصورت گروهی به مدرسه مراجعه خواهند کرد. چیزی که مسلم است این است که آموزش در مدارس متحول شده است و تا زمانی که واکسن قطعی ویروس کرونا کشف نشود امکان برگزاری کلاس‌ها به شیوه قبل از کرونا وجود نخواهد شد.

 

دانلود نسخه جدید اپلیکیشن شاد

برای اندروید: http://shaddl.medu.ir/
نسخه تحت وب: https://shadweb.iranlms.ir/

 

اخبار مربوط به شاد و آموزش مجازی را از کجا پیگیری کنیم؟

با شروع سال تحصیلی و فرایند آموزش مجازی مسلماً سؤالات زیادی از طرف والدین و دانش‌آموزان و البته معلمان مطرح خواهد شد. شما می‌توانید جدیدترین اخبار مربوط به شبکه شاد و آموزش مجازی را از طریق کانال تلگرامی شاد دنبال کنید. @shadpc

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد