مشاوره کنکور 1401 را از چه زمانی شروع کنیم؟

مشاوره کنکور 1401 از صفر تا صد

0

مشاوره کنکور 1401 را از چه زمانی شروع کنیم؟

مشاوره کلمه‌ای است که امروزه خیلی استفاده می‌شود و ما هم خیلی زیاد آن را می‌شنویم؛ اما هر مشاوره‌ای مشاوره نیست. اگر مشاوره زمانی باشد که کار از کار گذشته باشد که دیگر فایده‌ای ندارد. هرچند پس از اتفاق ناگوار هم می‌توان مشاوره گرفت که دوباره دچار آن اشتباه نشد ولی چرا قبل حادثه، پیشگیری نکنیم؟ به همین دلیل در این مطلب می‌پردازیم به این موضوع که چه زمانی از خدمات مشاوره کنکور 1401 استفاده کنیم.

کمک گرفتن از مشاور چقدر تاثیرگذار است؟

کسانی که در استفاده از خدمات مشاوره کنکور 1401 تردید دارند می‌توانند از والدین یا دوست و آشنای خود که متولد دهه 60 هستند، بپرسند. کافیست بپرسید که مشاور داشته‌اند یا نه. با طرح این سؤال چنین پاسخ‌هایی را خواهید شنید:

«نه بابا مشاور، ما که اصلاً نمی‌دونستیم مشاور چیه.»

«اون موقع این جور چیزا نبود.»

«مشاور؟ برای کنکور؟ نه بابا؛ دیگه بقیه می‌رفتن رشته مدیریت ما هم رفتیم.»

«بیشتر می‌رفتن مدیریت دولتی من هم رفتم ولی کاش لااقل می‌رفتم مدیریت بازرگانی»

«اگر مشاور داشتم می‌رفتم تربیت معلم می‌خوندم، حیف که نمی‌دونستم.»

«دانش، قدرته.»

چرا؟ چون اگر افراد که بالا اشاره کردیم؛ کمی دانش در مورد رشته‌ها، شیوه‌ی مطالعه، برنامه ریزی و آینده شغلی هر رشته داشتند الان این افسوس ها را نمی‌خوردند. هدف ما از ارائه خدمات مشاوره کنکور 1401 هم همینه که به داوطلب کنکوری کمک کنیم تا آینده‌اش رو با دانش و آگاهی به سازه و بعداً پشیمون نشه.

بهترین فایده‌ای که مشاوره کنکوری برای شما خواهد داشت این است که بعداً “پشیمان” نخواهید بود که چرا این کار را نکردم.

اما هرچیزی وقت مناسب خودش را هم دارد. مشاوره دقیقاً از همان روزی که در پایه دهم انتخاب رشته می‌کنید باید شروع شود. مشاور باید:

  • علایق شما را ببینید؛
  • نقاط قوت و ضعف‌تان را مشخص کند؛
  • شرایط مالی و فرهنگی خانواده‌ی شما را مورد بررسی قرار دهد؛
  • و حتی هوش شما را نیز مورد بررسی قرار دهد و … .

به هرحال،

مشاوره کنکور 1401 را از چه زمانی شروع کنیم؟

مشاوره برای کنکور 1401 را باید از زمانی که تصمیم گرفته‌اید در در نوجوانی پایه‌های زندگی خود را تشکیل دهید، باید شروع شود. نیازی نیست که از همان ابتدا هر روز پیش مشاور کنکور بروید. حتی نیازی نیست که هر هفته بروید. شاید اصلاً نیاز باشد که فقط ماهی یکبار به مشاور تحصیلی مراجعه کنید.

تابستان قبل از کنکور مراجعه به مشاور را شروع کنید. بهترین زمان همان موقع است. اگر آن موقع این کار را نکرده‌اید حتماً از همین الان فکر باشید.

پیش مشاور که رفتیم چه کار کنیم؟

اگر برای مشاوره کنکور 1401 مراجعه کردید:

  • اهداف خودت رو بیان کن
  • بگین که چرا می‌خوایین به اون هدف برسید؟ (پول؟ پدر و مادر؟ علاقه؟)
  • چقدر حاضری برای رسیدن به اون هدف تلاش کنی
  • و ادامه‌ی مباحث که خود مشاور خواهد پرسید.

بعد از آن دیگر مشاور خواهد گفت که چه زمانی دوباره برگردید تا مشاوره بگیرید؛ ولی در حالت کلی زمانی به مشاور مراجعه کنید که:

  • دچار ناامیدی شدید،
  • نمی‌دانید باید چیکار کنید و سردرگم شده‌اید،
  • از مطالعه‌ی خود نتیجه نمی‌گیرید،
  • نمی‌دانید باید چطور و چقدر مطالعه کنید،
  • نمی‌دانید باید از کجا شروع کنید،
  • و هر زمانی که فکر کردید دارید از تلاش کردن ناامید می‌شوید.

مشاور برای شما چه کار می‌کند؟

در خدمات مشاوره کنکور 1401 که ما برای شما در نظر گرفته‌ایم این خدمات ارائه خواهد شد:

هدف گذاری و برنامه ریزی کنکور 1401

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از دانش‌آموزان در سال کنکور خود تجربه‌ی خوبی از درس خواندن نداشته باشند و در آخر کار هم عملکرد مناسبی نداشته باشند نداشتن هدف است. هدف مناسب و خوب است باعث می‌شود برنامه ریزی کنکور 1401 شما دقیق باشد و به آن عمل کنید.

ما برای مشاوره کنکور 1401 برای دانش آموزان با توجه به علایق و نیازهای منحصربه‌فرد او هدف گذاری می‌کنیم. سپس برای هر هدفی که مشخص شده با توجه به نیازمندهای آن برنامه ریزی انجام می‌دهیم. مثلاً برای رشته‌ای که رقابت بر سر آن بسیار زیاد است مشخص خواهیم کرد که باید حداقل چند ساعت در روز مطالعه داشته باشند و در چه زمانی چه کاری انجام دهند و چه کتاب‌هایی را چگونه مطالعه کند.

معرفی منابع مناسب

کتاب‌های تستی مانند گاج، مبتکران، خیلی سبز، کانون و… منابع مختلفی هستند که در دسترس دانش آموزان قرار دارند. بیشتر کتاب‌ها ادعا می‌کنند که تست‌های آن‌ها تا 90 و خورده‌ای درصد مشابه تست‌های کنکور است که واقعاً طبیعی است چون منابع یکسان هستند و همه از تکنیک‌های طراحی تست تقریباً مشابهی استفاده می‌کنند. بیشتر تفاوت این کتاب‌ها در درسنامه های آن‌هاست و هرکدام با توجه به شیوه‌ی بیان مطالب مناسب سطح خاصی از دانش آموزان است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که برای انتخاب منابع خوب از معلم، دوست یا مشاوری که اطلاعات کافی داشته باشد کمک بگیرید.

مشاوران ما در آژانس کنکور منابع مختلف را برای رشته‌های مختلف مورد بررسی قرار داده‌ و می‌دانند که کدام منبع برای دانش آموز مناسب‌تر خواهد بود. داشتن منابع مناسب و خواندن آن‌ها تقریباً نیمی از مسیر است.

 

همراه با شما از صفر تا صد کنکور

داوطلبان ممکن است هر لحظه نیاز به مشاور داشته باشند. ما این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانید در مواقع نیاز با مشاور خود صحبت کنید. از زمانی که می‌خواهید برای کنکور ثبت نام کنید تا زمانی که می‌خواهید برای دانشگاه و رشته مورد علاقه‌ی خود انتخاب رشته کنید.

این موارد بخشی از خدمات مشاوره کنکور 1401 ما برای داوطلبانی بود که خواهان موفقیت هستند؛ و این موفقیت با مشاوره دست یافتنی است.

مشاور چقدر به شما کمک می‌کند؟

دانش آموزان در دوره‌ی دبیرستان بیشتر از همه چیز نیاز به یک راهنما دارد. راهنمایی که بداند کدام رشته‌های آینده شغلی بهتری دارند، باید روی کدام دروس تمرکز بیشتری کرد، چطور درس خواند، چگونه زمان خود را مدیریت کرد و برای جلسه کنکور چطور باید اماده بود. دقت داشته باشید که مشاور، راهنمای شماست و نباید انتظار داشته باشید که کارهای شما را برایتان انجام دهد یا معجزه کند. شما شرایط، قابلیت‌ها و علایق خود را به مشاور می گویید و مشاور هم به شما در تصمیم گیری کمک کرده و شما را راهنمایی می‌کند.

 

مشاوره انگیزشی کنکور 1401

خیلی از داوطلبان کنکور 1401 دوست دارند رشد کنند و در دانشگاه‌های تاپ ایران تحصیل کنند و حتی از ته دل می‌خواهند در یک رشته بورسیه مثل رشته‌های پزشکی، رشته‌های دبیری و دانشگاه فرهنگیان قبول شوند. اما از یک طرف آن روحیه لازم را برای تلاش ندارند و از طرف دیگر نمی‌دانند چه گامی بردارند و خیلی‌ها نیز به راهی که انتخاب کرده‌اند مشکوک هستند و تنها یک مشاوره رازدار آن‌هاست.

داوطلبان کنکور 1401 می‌توانند با مشاورین زبده آژانس کنکور که همه آن‌ها نیروهای رسمی آموزش‌و‌پرورش هستند، صحبت کنند و خواسته درونی خود را به مشاورین ما بیان کنند. در نهایت مشاورین ما با در نظر گرفتن شرایط داوطلب، انگیزه و علاقه او راه را به او نشان می‌دهند و کمک می‌کنند ابزار لازم را نیز تهیه کنند.

اگر شما هم یک کنکوری مصمم و جدی هستید یا احساس می‌کنید شجاعت لازم را برای رقابت با همسالان خود ندارید با ما همراه باشید و به کمک مشاورین آژانس کنکور به یک بمب انرژی تبدیل شوید و به لطف مشاوره کنکور 1401 استرس را زندگی خود دور کنید.

مشاوره برای داوطلبین پشت کنکوری چگونه است؟

داوطلبانی که سال گذشته کنکور داده‌اند اما نتایج دلخواه خود را کسب نکرده‌اند می‌توانند از خدمات مشاوره کنکور 1401 ما استفاده کنند. ما برای این دسته از داوطلبان برنامه ریزی ویژه‌ای داریم.

خصوصیاتی که داوطلبان پشت کنکوری را متمایز می‌کند:

تجربه بیشتر. داوطلبان پشت کنکوری در جلسه کنکور شرکت کرده‌اند. استرس آن روز را احساس کرده‌اند و با فضای برگزاری کنکور نیز آشنایی دارند. به همین دلیل فشار روانی روز کنکور خیلی برای آن‌ها کمتر است. البته برای سایر دواطلبان نیز این فشار با درس خواندن درست کم خواهد بود.
وقت آزاد بیشتر. داوطلبانی که فارغ التحصیل شده‌اند دیگر زمان خود را در کلاس‌ها صرف نمی‌کنند. دانش آموزان دوازدهم در سال کنکور خود 5 روز از هفته را باید به مدرسه بروند و یا بصورت آنلاین در کلاس‌ها شرکت کنند که زمان زیادی از آن‌ها می‌گیرد. شرکت در کلاس در کنار زمان گیر بودن انرژی هم می‌خواهد و پس از کلاس دانش آموزان خسته هستند و نیاز به استراحت دارند. داوطلب فارغ التحصیل از این لحاظ امتیاز بسیار بزرگی دارد که با خدمات مشاوره کنکور 1400 درست می‌تواند به خوبی از این زمان استفاده کند.

دوطلبان فارغ التحصیل بیشتر به مشاوره کنکور 1401 نیاز دارند.

دلیل آن هم این است که:

یک، برخی از این دوطلبان با فرض اینکه زمان خیلی زیادی دارند تمرکز کافی را روی درس‌های خود ندارند و این باعث می‌شود که مدیریت زمان را از دست بدهند و کمتر از حد نیاز درس بخوانند.

دو، داوطلبان فارغ التحصیل ممکن است استرس و ترس رد شدن دوباره در کنکور را داشته باشند. هرچند بسیاری از داوطلبان که دوباره کنکور می‌دهند رشته‌های خوبی را آورده‌اند ولی به دنبال قبولی در رشته خاصی هستند پشت مانده‌اند باز هم ممکن است این استرس در آنها وجود داشته باشد که اگر باز هم رشته نیاورند چه می‌شود.

به همین دلیل است که نیاز به مشاوره کنکور 1401 در داوطلبان پشت کنکوری اگر بیشتر از کنکور اولی‌ها نباشد کمتر هم نیست.

 

شما چه انتظارات دیگری از خدمات مشاوره کنکور 1401 دارید؟ در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برای دریافت خدمات مشاوره کنکور با ما تماس بگیرید. 

مقالات خواندنی:

در مورد مشاوره انتخاب رشته کنکور 1401 چه می دانید؟

مشاوره انتخاب رشته کنکور (تلفنی و آنلاین)

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد