تاثیر معدل در کنکور 1400 – ۱۴۰۰ نظام جدید‌ها (آخرین تصمیم سنجش)

0

تاثیر معدل در کنکور 1400 – ۱۴۰۰ نظام جدید‌ها (آخرین تصمیم سنجش)

شما بارها از طرف معلمان و والدین خود مورد انتقاد قرار می‌گیرید که درس نمی‌خونید و ممکن است معدل خوبی نداشته باشید. چیزی که عمدتا از شما می‌خواهند تلاش برای کسب نمرات بالا در آزمون نهایی پایه دوازدهم است. شاید در سال‌های دور، معدل معیاری برای سنجش شما در آزمون کنکور نبودو عملا فرقی نداشت که با 14 دیپلم بگیرید یا 19! اما چند سالی است که ورق برگشته و معدل در کنکور تاثیر دارد.

بی‌راه نیست که معدل، شاخصی برای سنجش دانش آموزان در کنکور سراسری باشد. چرا که ممکن است شما در روز کنکور عملکرد خوبی نداشته باشید و معدل شما به کمک شما بیاد. اما خیلی از دانش آموزان به دلیل حجم زیاد درس‌ها فقط به آزمون کنکور تمرکز می‌کنند و متاسفانه در آزمون نهایی نمرات خوبی نمی‌گیرند. بنابراین درباره تاثیر معدل در کنکور سوالاتی در ذهن دارید که ما امروز به همه آن‌ها پاسخ می‌دهیم:
  • تاثیر معدل در کنکور 93 تا 99 چگونه بود؟ (آنچه گذشت)
  • تاثیر معدل در کنکور 1400 چقدر است؟
  • تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ مثبت خواهد بود یا تاثیر منفی نیز دارد؟
  • تاثیر معدل در کنکور 1400 شامل چه پایه‌هایی است؟
  • آیا همه درس‌ها در کنکور 1400 در نتیجه کنکور تاثیر دارند یا فقط تعدادی از آن‌ها؟

تاثیر قطعی معدل به چه معناست: زمانی که سوابق تحصیلی داوطلب یا همان معدل او را به صورت قطعی در نتیجه کنکور تاثیر می‌دهند، ممکن هم به ضرر او و هم به خیر او تمام شود. زمانی که معدل داوطلب پایین باشد چه او بخواهد چه نخواهد معدل تاثیر مثبت یا منفی خود را در نمره کنکور او می‌گذارد.
تاثیر مثبت معدل در کنکور به چه معناست: اما بعدا که مشخص شد تاثیر قطعی به ضرر افرادی است که معدل پایین دارند، اعتراض‌ها شدت گرفت و تصمیم گرفتند در صورتی سوابق تحصیلی داوطلبان را اعمال کنند، که تاثیر آن بر نتیجه نهایی کنکور مثبت باشد. در غیر اینصورت اعمال نکنند.

تاریخچه تاثیر معدل در کنکور

کسانی از سال 1384 در آزمون‌های نهایی شرکت کردند، دارای سوابق تحصیلی هستند. به نقل از عصر ایران؛ در کنکور سال‌های 1393 و 1394 با مصوبه سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۳ مهر ماه ۱۳۹۳ قرار شد سوابق تحصیلی ( همان معدل) 25 درصد به صورت قطعی تاثیر داشته باشد.

در کنکور 1394 چه اتفاقی افتاد: دقیقا شبیه به کنکور 93، به گزارش مشرق؛ در کنکور 94 نیز با استناد به قانون مصوب سومین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، تاثیر معدل در کنکور 94 نیز 25 درصد و قطعی بود.

تاثیر معدل در کنکور 1395 چگونه شد: به نقل از کیهان، وقتی اخبار را بررسی می‌کنیم؛ باز هم تصمیم سنجش برای اعمال سوابق تحصیلی در کنکور 1395 باز هم مثبت بوده است. اما با این تفاوت که در کنکور 95 تاثیر معدل کتبی دوره پیش دانشگاهی را نیز به میزان 5 درصد به صورت مثبت اعمال کردند.

تاثیر معدل در کنکور 1396 چگونه اعمال شد: به نقل از تسنیم نیوز؛ با نظر دیوان عدالت اداری، تصمیم بر آن شد که تاثیر معدل در کنکور 96 همانند کنکور 95 به صورت مثبت و 25 درصد باشد.

تاثیر معدل در کنکور سال 97 چگونه بود: مانند کنکور سال 96 و کنکور سال 95، در کنکور 97 نیز به آن‌هایی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد گرفته بودند و چند درس آن‌های به صورت نهایی برگزار شده بود؛ معدل کتبی را به میزان 25 درصد و به صورت مثبت اعمال کردند. علاوه بر این چند درس کتبی برای داوطلبانی که پایه پیش‌دانشگاهی را گذرانده بودند و چند درس آن‌ها به صورت نهایی برگزار شده بود، به میزان 5 درصد و به صورت مثبت اعمال کردند.

تاثیر معدل در کنکور سال 98 با سروصدای زیاد: به نقل از خبرگزاری ایسنا، در کنکور 98 که برای اولین بار نظام جدید‌ها کنکور می‌دادند، میزان تاثیر معدل در کنکور 98  نسبت به سال قبل 10 درصد بیشتر شد و قرار شد 30 درصد و به صورت مثبت در نتیجه کنکور آن‌ها تاثیر داشته باشد. کشمکش‌های زیادی در آن سال اتفاق افتاد که نهایتا شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دومین جلسه اضطراری نوع تاثیر را از «قطعی» به مثبت تغییر داد.

تاثیر معدل در کنکور سال 99 چگونه خواهد بود: قاسم احمدی لاشکیدر گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملتدرباره سهم معدل در کنکور 99 گفت: شرایط تغییر نکرده است و همانند کنکور سال 98 خواهد بود.

تاثیر معدل در کنکور 1400 چقدر است؟

ما درباره تاثیر معدل در کنکور 1400 پیگیر آخرین تصمیم مجلس، شورای سنجش و پذیرش دانشجو و شورای عدالت اداری هستیم. درصورتی که خبری جدید مبنی بر افزایش یا کاهش درصد تاثیر معدل در کنکور 1400 باشیم در این صفحه به اطلاع شما خواهیم رساند.

پیشبینی ما آن است که تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۰ همانند کنکور سال 99 باشد. اما باز هم به قطعیت نمی‌‎توان چیزی گفت. پس منتظر می‌مانیم تا ببینیم تصمیمات مسئولین به چه صورت است.

 

مقالات خواندنی:

چه مباحثی از کنکور 99 حذف شدند؟ (حذفیات کنکور 99)

زمان برگزاری امتحانات نهایی 99 تمامی رشته‌ها

در مورد مشاوره انتخاب رشته کنکور 1400 چه می دانید؟

مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور

سرنوشت کنکور 1400 چه می‌شود؟ 

 

 

آدرس ایمیل شما منتشر نمیشه.

پیام شما ارسال شد